رکورد ۳۲ سال بدون تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی در دیّر ثبت شد
فکرشهر: نتایج بررسی پایشهای سلامت دانشآموزی، از ابتلای ۲۴ درصد دانشآموزان شهرستان دیربه چاقی و اضافهوزن حکایت دارد.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، حسین ناظمیانپور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در نشست مشترک با مدیر آموزشوپرورش شهرستان دیّر با اشاره به نتایج پایشهای سلامت دانشآموزی اظهار داشت: بر اساس آخرین بررسیها، حدود ۲۴ درصد از دانشآموزان شهرستان دیر با چالش چاقی و اضافه وزن روبهرو هستند که این موضوع نیازمند مداخلات جدی آموزشی، تربیتی و بهداشتی است.
وی با تأکید بر نقش کلیدی تغذیه در سلامت جسمی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان افزود: یکی از اولویتهای اصلی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در سال تحصیلی جاری، نظارت دقیق بر بوفههای مدارس و سالمسازی اقلام عرضهشده در آنها است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر تصریح کرد: بوفههای مدارس باید به پایگاههایی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم تبدیل شوند و از عرضه هرگونه خوراکی فاقد ارزش غذایی خودداری کنند تا فرهنگ تغذیه سالم در محیط مدرسه و خانواده نهادینه شود.
ناظمیانپور خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت نسل جوان در گرو تعامل مستمر میان شبکه بهداشت و مجموعه آموزشوپرورش است و با اجرای برنامههای آموزشی و پیشگیرانه میتوان به کاهش نرخ چاقی و بهبود وضعیت سلامت دانشآموزان دست یافت.