شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۵
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
علوم پزشکی:

بارش‌های سال جاری موجب افزایش جمعیت پشه‌ها در استان بوشهر شد

بارش‌های سال جاری موجب افزایش جمعیت پشه‌ها در استان بوشهر شد
فکرشهر: معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بارش‌های سال جاری، باعث افزایش تعداد انواع پشه‌ها شده که اگرچه همه آنها ناقل بیماری نیستند، اما گزش آنها می‌تواند باعث مزاحمت و بروز حساسیت‌های پوستی شود...
کد خبر: ۲۰۲۱۴۸۹
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۲:۳۹

فکرشهر: معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بارش‌های سال جاری، باعث افزایش تعداد انواع پشه‌ها شده که اگرچه همه آنها ناقل بیماری نیستند، اما گزش آنها می‌تواند باعث مزاحمت و بروز حساسیت‌های پوستی شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدمهدی خواجه ئیان روز یکشنبه در کمیته بررسی خطرات مرتبط با افزایش تعداد ناقلین و راهکار‌های پیشگیری از طغیان بیماری‌های منتقله به‌وسیله آنها بیان کرد: در ماه‌های گرم سال، شرایط دما و رطوبت برای تکثیر ناقلین بیماری‌ها مناسب‌تر می‌گردد به همین دلیل معمولاً در نیمه اول سال، خطر ابتلا به بیماری‌های منتقله به‌وسیله ناقلین از جمله مالاریا و تب دنگی افزایش می‌یابد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توضیح داد: مهم‌ترین اقدامات پیشگیری از انتشار پشه آئدس و پیشگیری از طغیان بیماری‌های مالاریا و تب دنگی: بهسازی محیط، آموزش و اطلاع‌رسانی درباره بیماری‌های منتقله به‌وسیله ناقلین و کشف زود هنگام موارد ابتلا به بیماری و درمان می‌باشند.

خواجه ئیان اضافه کرد: با توجه به بارش‌های صورت گرفته در سال جاری و شروع فصول گرم سال، کمیته بررسی عوامل خطر مرتبط با وفور و پراکندگی ناقلین با تمرکز بر آنوفل و آئدس کمیته‌ای با حضور معاون فنی معاونت بهداشت، مدیر گروه‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر، آموزش و ارتقای سلامت و سلامت محیط و کار به همراه کارشناسان مرتبط در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

وی یادآورشد: در این کمیته ضمن بررسی آمار‌های مربوط به مراقبت‌های انجام‌شده در سال‌های گذشته و گزارش یافته‌های میدانی از شرایط فعلی، اقداماتی برای پیشگیری از انتشار پشه آئدس و همچنین پیشگیری از طغیان بیماری‌های مالاریا و تب دنگی مصوب شد.

 

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
مطالب بیشتر