شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۵
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
درگیری‌های شب گذشته؛

آمریکا بندرعباس را زد؛ ایران پایگاه آمریکا در کویت را

آمریکا بندرعباس را زد؛ ایران پایگاه آمریکا در کویت را
فکرشهر: به دنبال تعرض سحرگاه امروز ارتش متجاوز آمریکا به نقطه‌ای در حاشیه فرودگاه بندر عباس با پرتابه‌های هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی مبدا تجاوز، در ساعت ۴/۵۰ دقیقه هدف قرار گرفت...
کد خبر: ۲۰۲۱۷۸۷
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۵ - ۲۰:۱۸

فکرشهر: ساعت ۱:۳۰ شب گذشته، صدای انفجار‌هایی در بندر عباس به گوش رسید.

به گزارش فکرشهر از عصرایران، ماجرا از آنجا شروع شد که یک کشتی آمریکایی تلاش داشتند بدون هماهنگی قبلی از تنگۀ هرمز عبور کند که با واکنش نیرو‌های دریایی ایران مواجه شد و به عقب بازگشت.

در پی این اقدام آمریکایی‌ها به سمت یک پایگاه نظامی در بندر عباس شلیک کردند و در اطلاعیه‌ای رسماً مسوولیت این تجاوز را به عهده گفتند و در عین حال ارتش آمریکا بلافاصله اعلام کرد که این تبادل آتش را نقض آتش‌بس جاری نمی‌داند.

اطلاعیه سنتکام

به نقل از بی بی سی، بامداد امروز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا - سنتکام - با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «نیرو‌های آمریکایی امروز چهار پهپاد انتحاری ایرانی را که در اطراف تنگه هرمز تهدید ایجاد کرده بودند، سرنگون کردند. نیرو‌های آمریکایی همچنین یک ایستگاه کنترل زمینی ایران در بندرعباس را که در آستانه پرتاب پنجمین پهپاد بود، هدف قرار دادند.»

به گفته سنتکام، این اقدامات «سنجیده، صرفا دفاعی و با هدف حفظ آتش بس» انجام شده است.

حمله سپاه به پایگاه آمریکا

در پی این تعرض، سپاه پاسداران نیز به مبدا حملات آمریکا در کویت حمله و اطلاعیه زیر را صادر کرد:

بسم الله القاسم الجبارین

فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم

به دنبال تعرض سحرگاه امروز ارتش متجاوز آمریکا به نقطه‌ای در حاشیه فرودگاه بندر عباس با پرتابه‌های هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی مبدا تجاوز، در ساعت ۴/۵۰ دقیقه هدف قرار گرفت.

این پاسخ یک اخطار جدی است تا دشمن بداند، تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت تکرار، پاسخ ما قاطع‌تر خواهد بود.

مسئولیت عواقب آن با متجاوز است؛ و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم.

کویت: حملات موشکی و پهپادی

همزمان با حملات ایران به پایگاه آمریکا در کویت، این کشور اعلام کرد که در حال مقابله با موشک‌ها و پهپاد‌هایی است که به سمت آن شلیک شده است. هنوز از میزان خسارت‌های وارده به پایگاه آمریکا در کویت، خبری منتشر نشده است.

گفتنی است در ۱۸ اردیبهشت نیز در رویدادی مشابه آمریکا به نقاطی در جنوب ایران حمله کرده بود.

 

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
مطالب بیشتر