جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۱۲۱
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان جم از رفع کمبود دارو و سرم در این شهرستان خبر داد و گفت: نظارت بر اجرای طرح دارو یار در داروخانه‌های سطح شهرستان جم انجام شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد قاسمی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید داروخانه‌های سطح شهر جم اظهار داشت: با اجرای طرح ملی دارو یاری در داروخانه‌ها، یارانه داروها از سوی بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی اختصاص می‌یابد و این اقدام جهت اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت در راستای مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای است.

وی در خصوص میزان پرداختی بیمار بابت دارو در طرح دارویار افزود: در این طرح با افزایش قیمت داروها، تفاوت قیمت افزایش یافته دارو توسط بیمه پرداخت خواهد شد و هیچ‌گونه هزینه اضافی متوجه بیماران در زمان افزایش قیمت دارو نخواهد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: طرح دارویاری در ابتدا با مشکلاتی همراه بود که در ادامه بخش عمده‌ای از آن رفع شد و اکنون در سطح داروخانه‌های شهر جم در حال اجراست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم تصریح کرد: کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار دارو، ارزیابی وضعیت نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و پایش ثبت اطلاعات در سامانه‌های سازمان غذا و دارو از مهم‌ترین موارد در زمان بازرسی توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو در بازدید از داروخانه‌ها است که در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شیوع گسترده آنفولانزا و بیمارهای تنفسی در سطح کشور، مصرف بالای آنتی‌بیوتیک‌ها را در پی داشته است افزود: با کمبود برخی از اقلام دارویی در سطح داروخانه‌ها مواجه بودیم که توسط برخی از داروهای مشابه این کمبودها جبران شد و با ورود محموله جدید دارو به کشور و توزیع آن در سطح داروخانه، این مشکل نیز رفع می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: سرم در سطح داروخانه‌های شهر جم موجود است و پیگیری‌های لازم جهت تخصیص محموله جدید سرم نیز انجام شده است تا در ادامه با مشکل مواجه نشویم و ذخیره سرم نیز در مراکز درمانی ما در حد مطلوبی است.

وی با تأکید بر اینکه بازرسان غذا و دارو بر داروخانه‌ها به‌صورت دوره‌ای نظارت دارند افزود: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه تخلف، اعم از احتکار، گران‌فروشی و … به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم و بازرس سازمان غذا و دارو در این بازدید بر نحوه اجرای طرح دارویار و مشکلات و کمبودهای دارویی در داروخانه‌های شهر جم نظارت کردند و پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکلات نیز در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر