پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با اختصاص سه میلیارد و 570 میلیون ریال مرمت کاروانسرای مشیر الملک شهر برازجان این استان آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از محمد ابراهیم فروزانی افزود: کاروانسرای مشیرالملک از بناهای تاریخی و زیبای استان بوشهر است که نیاز به مرمت داشت.\n\nوی اضافه کرد: برای مرمت این بنای ملی تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات استانی و 70 میلیون ریال از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۲۹۰۰
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با اختصاص سه میلیارد و 570 میلیون ریال مرمت کاروانسرای مشیر الملک شهر برازجان این استان آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از محمد ابراهیم فروزانی افزود: کاروانسرای مشیرالملک از بناهای تاریخی و زیبای استان بوشهر است که نیاز به مرمت داشت.

\n\n

وی اضافه کرد: برای مرمت این بنای ملی تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات استانی و 70 میلیون ریال از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

\n\n

وی اضافه کرد: هم اکنون عملیات مرمت از جبهه بیرونی و غربی بنا به فواصل برج جنوبی تا شمالی و شترخانه درونی واقع در ضلع شمالی در مرحله حذف اندود آغاز شده که پس از اتمام این عملیات مراحل احیا نمای بیرونی و داخلی در این دو بخش اجرا خواهد شد.

\n\n

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: این کاروانسرا درسال 1250 شمسی به دستور مشیرالملک در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و با زیربنای 34 هزار متر مربع ساخته شده است.

\n\n

این بنا تا سال 1300شمسی به علت واقع شدن در سر راه تجاری بوشهر به شیراز به عنوان کاروانسرا استفاده می شده است اما از این سال که قشون نظامی به برازجان وارد شد با توجه به استحکام آن به عنوان محل اسکان و دژ ساحلی نظامی مورد استفاده قرار گرفت.

\n\n

این دژ در سال 1362 به شماره 1638 به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر