سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۲۲۷
پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: صنایع شهرستان جم در احداث پایگاه امدادی مشارکت کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، یعقوب سلیمانی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح خانه هلال در روستای تنگمان و جمال آباد اظهار داشت: افتتاح خانه هلال در این مکان‌ها پیامی دارد که ما دنبال آن هستیم و این است که این خانه‌ها برای مردم و کانون بی واسطه برای مردم است.

وی اضافه کرد: خداوند توفیق دهند که مردم خدمت کنیم مردم خودشان این خانه‌ها را می‌سازند و افتتاح می‌کنند و آموزش می‌دهند و در راستای خدای ناکرده رخداد حوادث اقدام می‌کنند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور افزود: در گذشته آموزش‌ها در حاشیه قرار داشت اما با شکل گیری خانه‌های هلال و حضور حداکثری مردم این هدف دارد به تحقق می‌رسد.

وی در خصوص ساخت پایگاه امداد و نجات در این منطقه اعلام کرد: دو مبحث در راه اندازی پایگاه وجود دارد یکی موضوع احداث و دیگری تجهیز کردن پایگاه امدادی است که با همت فرماندار جم برای استفاده از ظرفیت‌های مالی صنعتی در این منطقه شاهد احداث پایگاه امدادی در محور ارتباطی باشیم و با احداث ساختمان پایگاه، هلال احمر تکمیل تجهیزات را عهده دار می‌شود.

تقویت مشارکت اجتماعی

رئیس کمیته هماهنگی و نظارت خانه‌های هلال نیز بیان کرد: از همه زحمات بزرگواران در شهرستان جم و استان بوشهر که باعث ایجاد این افتتاح شدند تشکر و قدردانی می‌کنم.

فراهانی گفت: هدف ما از تأسیس مبحث آموزش است و اگر ما بتوانیم آموزش‌ها در سطح خانه هلال توسعه بدهیم و مردم را آماده کنیم آن وقت می‌شود جامعه را جامعه تاب آور خواند.

فراهانی افزود: کشور ما کشوری حادثه خیز است تقریباً اکثر حوادث امکان وقوع دارند و آمادگی در کشور ما ضروری است و آموزش به این دلیل مهم است که جامعه را تاب‌آور می‌کند و در مقابل این حوادث آماده نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: با تقویت خانه هلال تقویت مشارکت اجتماعی بین اعضای توانمند و خیرین شکل می‌گیرد و با حضور آنها نیاز مستمندان رفع می‌شود.

توسعه خدمات‌دهی به مردم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر حضور امام جمعه و فرماندار جم را مایه خیر و برکت دانست و اظهار داشت: یک برنامه در آغاز ماه با دستور دبیر کل و با پیگیری مسئول خانه هلال برای تمامی مسئولین خانه هلال استان بوشهر برگزار شد و این آموزش‌ها در نحوه هماهنگی و مشارکت اعضا در حوادث مؤثر خواهد بود.

احسان ایزدپناه افزود: خانه هلال با کمک داوطلبانه مردم و خیرین و ما فقط حمایت می‌کنیم و مربیان جمعیت را در اختیار روستا و شهرستان می‌گذاریم و هلال احمر وظیفه‌اش خدمات رسانی به مردم در داخل و خارج کشور است و ما تلاش می‌کنیم این خدمات را به بهترین نحو انجام دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر