جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۷۲۱
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: رهاسازی آب از سد رییسعلی دلواری به‌منظور آبیاری بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل زیر پوشش شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش و کلل در حال انجام است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالطیف عباسی‌نژاد بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی نمایندگان کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی، آبیاری هفت هزار و ۷۰۰  هکتار از محدوده تحت پوشش شبکه‌های آبیاری پایاب سد رییسعلی دلواری در محدوده آبپخش و کلل از ۲۳ فروردین امسال آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود: رهاسازی آب برای تامین نیاز‌های کشاورزی و در عرصه‌ای به وسعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل، تا پیش از فصل برداشت محصول ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: تکمیل آبیاری شبکه شبانکاره نیز به صورت مستمر در حال انجام است و تا پایان اردیبهشت به پایان خواهد رسید.

وی گفت: بیشتر محصولات شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره بر اساس الگوی کشت مصوب سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر است.

عباسی‌نژاد با اشاره به اهمیت تامین حقابه‌های محیط زیستی، افزود: حقابه‌های محیط زیستی پایین دست سد رییسعلی دلواری در رودخانه شاپور، رودخانه حله و تالاب حله به عنوان اولویت اول رهاسازی آب و متناسب با حجم ذخیره مخزن سد انجام شده و در طول سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: باوجود وقوع بارندگی‌های مناسب در سال آبی جاری و بهبود وضعیت ذخیره مخزن سد رییسعلی دلوار نسبت به سال‌های گذشته، رعایت الگوی مصرف و بهره‌برداری بهینه در بخش کشاورزی به عنوان یک ضرورت همیشگی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای بوشهر قرار دارد و امید است بهره برداران نیز با آگاهی نسبت‌به شرایط منابع آبی در سال‌های گذشته و توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، نسبت‌به ان مهم اهتمام ورزند.
 
سد رییسعلی دلواری تامین کننده اصلی آب بخش زراعت و کشاورزی شهرستان دشتستان است و در خشکسالی‌های دهه اخیر نقش مهمی در جلوگیری از وقوع خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان ایفا کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر