جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۳۹۲
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: مهاجرت گروه‌های پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به مناطق تالابی و ساحلی استان بوشهرآغاز شده است.

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی محیط زیست استان گفت: استان بوشهر با توجه به دارا بودن بیشترین نوار ساحلی با خلیج فارس با تنوع بافت و شکل زیاد و جزایر بکر و غیر مسکونی، تنوع گیاهان آبزی و وفور مواد غذایی، زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبچر است.

خسرو درویشی افزود: پرندگان مهاجر زمستان گذران مهاجرت خود را از عرض‌های شمالی‌تر به مناطق جنوبی‌تر انجام می‌دهند که استان بوشهر نیز یکی از مهمترین زیستگاه‌های زمستانی این پرندگان و مورد توجه سازمان بین المللی پرندگان است.

وی گفت: بیش از ۱۲۰ گونه ازحدود ۲۰ خانواده پرندگان زمستان گذران در استان شناسایی و مشاهده شده اند. انواع پرندگان از خانواده‌های باکلان، کاکایی، پلیکان، حواصیل، فلامینگو، اردک، درنا، سلیم، آبچلیک، غاز، لک لک، حواصیل و پرستو‌های دریایی جمعیت عمده مهاجر آبزی را تشکیل می‌دهند. در کنار سواحل استان که مشهودتر است انواع گونه‌های کاکایی حضور دارند که با نام محلی شالو همواره مورد علاقه شهروندان هستند.

درویشی افزود: بر اساس سرشماری سال گذشته، تعداد پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی به استان بوشهر در سال ۹۹ حدود ۶۸ هزار قطعه شمارش شد که نشانگر افزایش حداقل ۱۰ درصدی حضور این پرندگان نسبت به سال قبل از آن بوده است.

پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر- نخیلو، منطقه حفاظت شده مند، منطقه حفاظت شده حله، اثر طبیعی ملی خارکو و پناهگاه حیات وحش خارک و سواحل استان زیستگاه پرندگان زمستان گذران است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر