دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: با تخصیص 13 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض بیش از 230 هکتار از اراضی کشاورزی تنگستان زیرپوشش شبکه آبیاری مکانیزه قرارگرفته که تا پیش از این، 180 هکتار زیرپوشش آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای قرار داشت.
کد خبر: ۱۰۱۸۳
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: با تخصیص 13 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض بیش از 230 هکتار از اراضی کشاورزی تنگستان زیرپوشش شبکه آبیاری مکانیزه قرارگرفته که تا پیش از این، 180 هکتار زیرپوشش آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای قرار داشت.

\n\n

به گزارش فکرشهر، غلام‌رضا ترک‌زاده صبح امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان که با حضور مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر برگزار شد بر مدیریت منابع آب تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های دهه اخیر و احتمال تداوم این وضعیت در سال‌های آتی، در راستای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و سایر سیاست‌های ابلاغی دولت، در جهت حفظ ذخایر سفرهای زیرزمینی و کنترل و بهره‌برداری از آب‌های روان سطحی اقدام خواهد شد.

\n\n

ترک‌زاده تأمین آب را مهم‌ترین چالش کشاورزان و باغداران تنگستانی برشمرد و ادامه داد: بیش از 30 سال است مردم این شهرستان و به ویژه کشاورزان اهرمی منتظر احداث این دو سد بوده‌اند که خوشبختانه به دستور ریاست جمهوری در سفر به استان بوشهر آغاز عملیات سد خاییز مصوب و با عنایت استاندار پیگیری‌های جدی برای احداث این سد در سال آینده صورت می‌گیرد.

\n\n

فرماندار تنگستان اعلام کرد: طی محاسبات کارشناسان با احداث این دو سد، سالانه بیش از 37 میلیون متر‌مکعب آب‌های روان سطحی و بالادستی را می‌توان کنترل و برای مصارف کشاورزی و شرب مورد استفاده قرارداد.

\n\n

وی مدیریت منابع آب را نیازمند مشارکت جمعی دانست و اذعان داشت: علاوه بر خشکسالی‌های چند سال اخیر، حفر چاه‌های غیرمجاز، برداشت بی‌رویه، عدم استفاده از روش‌های نوین آبیاری از مهم‌ترین عوامل تشدیدکننده بحران آب است.

\n\n

به گزارش فارس، ترک‌زاده ضمن تحسین عملکرد یک سال اخیر جهاد کشاورزی در اجرای آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار در زمین‌های زراعی و باغی تنگستان اظهار داشت: در سال جاری با تخصیص 13 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان تنگستان بیش از 230 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش شبکه آبیاری مکانیزه قرارگرفته است.

\n\n

وی ادامه داد: این در حالی است که تا قبل از شروع بکار دولت تدبیر و امید از 10 هزار هکتار اراضی زراعی آبی 130 هکتار و از 4200 هکتار اراضی باغی 50 هکتار تحت پوشش آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای قرار داشت.

\n\n

فرماندار تنگستان همچنین از اجرای پروژه اصلاح و بازسازی کانال‌های انتقال آب کشاورزی در شهر اهرم به صورت روز باز انجام می‌گیرد خبر داد و اعلام کرد: مطالعات این طرح که از الزامات پروژه‌های کشاورزی و عمران شهری است و در سال 1393 به سرانجام رسیده، آغاز عملیات اجرایی آن منوط به تأمین اعتبار در سال 1394 است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر