يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: افزایش 400 درصدی تعرفه انشعاب آب و فاضلاب در شهر گناوه استان بوشهر مردم این شهر را حیران و بهت زده کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مردم گناوه از این افزایش تعرفه انشعاب آب و فاضلاب ، بشدت ابراز ناراحتی و گله مندند و خواستار بازنگری این قانون از سوی مسوولان ذی ربط شدند.\n\nتعرفه انشعاب آب در گناوه پیش از این افزایش دومیلیون و 800 هزارریال بود که هم اینک به 14 میلیون و 255 هزار و فاضلاب نیز از چهارمیلیون ریال به 12 میلیون و 940 هزار ریال رسیده است.\n\nاعمال این افزایش بار مالی زیادی بر مردم این شهر بویژه اقشار کم در آمد وارد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۰۸
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: افزایش 400 درصدی تعرفه انشعاب آب و فاضلاب در شهر گناوه استان بوشهر مردم این شهر را حیران و بهت زده کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مردم گناوه از این افزایش تعرفه انشعاب آب و فاضلاب ، بشدت ابراز ناراحتی و گله مندند و خواستار بازنگری این قانون از سوی مسوولان ذی ربط شدند.

\n\n

تعرفه انشعاب آب در گناوه پیش از این افزایش دومیلیون و 800 هزارریال بود که هم اینک به 14 میلیون و 255 هزار و فاضلاب نیز از چهارمیلیون ریال به 12 میلیون و 940 هزار ریال رسیده است.

\n\n

اعمال این افزایش بار مالی زیادی بر مردم این شهر بویژه اقشار کم در آمد وارد خواهد کرد.

\n\n

در روزهای اخیر مردم نسبت به اعمال این قانون معترض شده و با مراجعه به دستگاه های ذی ربط خواستار دخالت و پادرمیانی مسوولان برای بازنگری در این تصمیم شدند.

\n\n

این افزایش در شبکه های اجتماعی این شهر نیز بازتاب گسترده داشته و اعمال کنندگان آن مورد اعتراض شدید قرار گرفته اند.

\n\n

این تصمیم در حالی در گناوه اعمال شده که دیگر شهرهای استان بوشهر اجرا نشده است.

\n\n

براساس منابع موثق از شهرستان دیلم بعنوان شهرستان همجوار گناوه درخواست افزایش تعرفه انشعاب آب و فاضلاب براساس تبصره 3 سازمان آب و فاضلاب به شورای اسلامی این شهر اعلام که با توجه به جوانب امر از جمله وضعیت معیشتی مردم از مصوب کردن آن خودداری شده است.

\n\n

مدیر آب وفاضلاب شهرستان گناوه با تایید افزایش تعرفه گفت: این افزایش قیمت براساس تعرفه های مصوب وزارت نیرو و اختیاراتی که مجلس شورای اسلامی در زمینه تکمیل طرح های آب و فاضلاب محول کرده، اتخاذ شده است.

\n\n

علیرضا مختاری افزود: مبلغ دریافتی از متقاضیان براساس تقسیم بندی های انجام شده شامل حق انشعاب آب سه میلون و 800 هزار ریال، هزینه نصب 700 هزار ریال، بازدید 250 هزار ریال، توسعه دو میلیون و 700 هزار ریال و سهم تبصره 3هفت میلیون ریال است.

\n\n

وی گفت: پیشنهاد آب و فاضلاب به شورای اسلامی شهر 40 میلیون ریال بوده که با تصویب آن شورا هفت میلیون ریال تعیین شد تا به عنوان کمک های مردمی برای توسعه و تکمیل آب و فاضلاب از متقاضیان انشعاب دریافت شود.

\n\n

مدیر آب وفاضلاب شهر گناوه افزود: به دلیل هزینه های بسیاری که درطرح های بازسازی و توسعه آب و فاضلاب به آن نیاز است تعرفه افزایش یافته است.

\n\n

وی بیان کرد: ازسویی با توجه به این که کمک های دولتی پاسخگوی تکمیل و توسعه زیر ساخت های آب و فاضلاب نیست، نیاز به کمک های مردمی داریم.

\n\n

مختاری افزود: برای جلوگیری از فشار مالی به متقاضیان، دریافت مبالغ حق انشعاب به صورت قسط بندی انجام خواهد شد.

\n\n

سخنگوی شورای اسلامی شهر گناوه مبلغ پیشنهادی سازمان آب و فاضلاب را 40 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: شورا جدا از مبالغی که آب و فاضلاب از متقاضیان دریافت می کند در وهله نخست با افزایش هفت میلیون ریال آن موافقت کرد اما به دلیل اعتراض های مردم جلسه فوق العاده ای برگزار و افزایش تنها تعرفه منازل مسکونی بازنگری و به روال قبل برگشت.

\n\n

به نوشته ایرنا، زهرا عرب زاده افزود: گزارش این جلسه در روز جاری به فرمانداری ارایه تا مصوبات آن اعمال شود.

\n\n

وی اظهارکرد: البته نرخ جدید انشعاب آب و فاضلاب طبق مصوبه قبل برای واحدهای تجاری مسکونی در سطح شهر و بازار به قوت خود باقی است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر