دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۳۴۰
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور مسافران و گردشگران باید نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی استان تجهیز شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام عباس خشنود عصر دوشنبه در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: کارهای بسیار خوبی به منظور ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در سطح کشور انجام شده است ولی جا دارد که تلاش و همت بیشتری بر اساس دستورالعمل‌های موجود در این زمینه انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر افزود: با وجود نظام مقدس اسلامی بهانه‌ای برای عدم گام برداشتن در گسترش فرهنگ نماز وجود ندارد و همه امکانات برای اشاعه فرهنگ نماز در اختیار است.

وی با اشاره به اهمیت به نماز در دین مبین اسلام در روایات ائمه (ع) بیان کرد: ماهر چه داریم از نماز است و احترام ائمه معصومین (ع) به عنوان کارشناسان دینی ما نیز به اقامه نماز باید سرمشق و درسی برای همه ما در توجه به مسائل دینی به ویژه اقامه نماز باشد.

وی تصریح کرد: برای به جا آوردن نماز نباید منتظر دستورالعمل باشیم باید توجه ویژه به اقامه نماز داشته باشیم و همه باید در ترویج فرهنگ اقامه نماز و اشاعه فرمان خدا آستین همت را بالا بزنند.

وی با اشاره به اینکه قرار بود این اجلاس تا پیش از ۲۲ بهمن امسال برگزار شود ولی به علت شرایط کرونایی برگزار نشد افزود: اجلاس نماز امسال بر اساس دستور استانداری در ۲۴ اسفند در مرکز استان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر افزود: برای برگزاری اجلاس نماز در سال ۹۸ فرا خوانی زده شد که شمار زیادی از رده‌ها و اقشار مختلف‌های شرکت کردند و این استان از لحاظ شرکت کننده اول شد که در اجلاس ۲۴ اسفند از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

وی گفت: بر اساس رصد و بررسی‌های انجام شده از نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی استان و با مشاهدات صورت گرفته، بیشتر آنها از وضعیت امکانات لازم نظیر فرش مناسب و مهر مطلوب نبودند و نیازمند تجهیزات هستند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی و حضور مسافران و گردشگران باید امکانات نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی استان بخصوص شهرستان گردشگر پذیر گناوه مناسب و تجهیز شوند.

حجت الاسلام خشنود با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های اقامه نماز به همه شهرستان‌ها ابلاغ شده است گفت: ریاست گروه پیگیر دستورالعمل استانداری برعهده فرماندار است و انتظار داریم که دستور بررسی وضعیت مساجد و نمازخانه‌ها و وضوخانه‌ها بین راهی را صادر کنند تا قبل از رسیدن به ایام نوروز مشکلات حل شود و برای مسافران در هنگام نمازخواندن مشکلی وجود نداشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر پیرامون ضرورت حضور امام جماعت در ادارات و مساجد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارد در زمینه حضور امام جماعت در ادارات تصمیم بگیرد و نباید هیچ اداره و مسجدی بدون امام جماعت باشد بلکه باید از حضور روحانیون شهرستان در این زمینه استفاده شود و شورای اقامه نماز نیز این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقامه نماز در ادارات امسال بر اساس دستورالعمل و توافق نامه صورت گرفته با ستاد اقامه نماز کشور، توسط هیأت تعیین شده ارزیابی می‌شود تصریح کرد: اگر در اداراتی در این زمینه خوب عمل شده است در جلسه شورای اداری از آنها تقدیر شود و در صورت که در طول سال توجه نکردند، طبق فرمان رهبری توبیخ یا سرزنش و در جلسات شورای اداری نیز تاکید و تذکر داده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر