شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۵۰۳
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از افزایش سرقت از خانه باغ‌ها در مناطقی مانند تنگستان، دشتستان  و گناوه خبر داد و از مردم خواست بیشتر مراقب باشند.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ جوشن سهرابی بیان کرد: خانه باغ‌ها در مناطقی  نظیر گورکات در شهرستان تنگستان، بنداروز در شهرستان دشتستان و قلعه حیدر در شهرستان گناوه از مکان‌هایی هستند که بیشترین آمار سرقت را داشته‌اند.
 
وی عنوان کرد: با توجه به ایام پایانی سال و در آستانه نوروز، به دلیل مسافرت‌ها یا دید و بازدید‌های فامیلی، وسوسه سارقان برای دستبرد به اموال مردم نیز بیشتر می‌شود به همین دلیل انتظار می‌رود مردم با در نظر گرفتن یک سری مسائل، پلیس را در پیشگیری از سرقت و حفاظت از مال خود یاری دهند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به اینکه طبق روال هم ساله در این ایام، طرح گسترده مبارزه با سرقت از منازل با هدف پیشگیری از سرقت و حفاظت از اموال شهروندان اجرا خواهد شد، عنوان کرد: شهروندان در آستانه نوروز هنگام ترک منزل، مراقب اموال خود باشند و به توصیه‌های پلیس برای نصب حفاظ یا تجهیزات امنیتی توجه کنند.
 
وی به مردم توصیه کرد به هیچ وجه اموال کوچک گران قیمت مانند سکه، طلا، جواهر، لپ تاب و مدارک خود را در خانه جا نگذارند، چون مورد طمع سارقان قرار می‌گیرد و برای حفظ آن در صورت امکان تحویل صندوق امانت بانک‌ها دهند و یا در گاوصندوق سالم و مطمئن بگذارند.
 
سرهنگ سهرابی ادامه داد: در کنار نصب سامانه‌های حفاظتی و دوربین‌های مراقبتی و مداربسته مکان‌هایی همچون پشت بام، تراس‌ها و پنجره‌هایی که به سمت کوچه هستند و تراس طبقات دوم حتما نرده کشی شوند.
 
وی گفت: در سال جاری سرقت از اماکن خصوصی شامل سرقت از انبارها، سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و سرقت از خانه باغ‌ها از فراوانی بیشتری برخودار بوده است.
 
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر بیان کرد: بخش اعظمی از خانه باغ‌ها، خالی از سکنه و بدون نگهبان و دوربین مراقبتی و سیستم دزدگیر هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نباشند، گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک هرچه سریع‌تر پلیس آگاهی استان را در جریان قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر