جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در سال زراعی 93 - 94 بیشترین کاهش میزان بارش معادل 67 درصد در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر بوده اما در دیلم 8 درصد افزایش بارش داشتیم.\n\nبه گزارش فکرشهر، نادر شفی خدایی در نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر اظهار داشت:  هر زمان که با کاهش بارش رو به رو باشیم منابع آبی کم می‌شود و اثرات کشاورزی و اجتماعی و اقتصادی به دنبال دارد.\n\nوی در ارتباط با مقایسه وضعیت خشکسالی استان در سال زراعی 93 -94 بیان کرد: در این مدت بیشترین کاهش میزان بارش معادل 67 درصد در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر بوده اما در دیلم 8 درصد افزایش بارش داشتیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۹
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در سال زراعی 93 - 94 بیشترین کاهش میزان بارش معادل 67 درصد در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر بوده اما در دیلم 8 درصد افزایش بارش داشتیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نادر شفی خدایی در نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر اظهار داشت:  هر زمان که با کاهش بارش رو به رو باشیم منابع آبی کم می‌شود و اثرات کشاورزی و اجتماعی و اقتصادی به دنبال دارد.

\n\n

وی در ارتباط با مقایسه وضعیت خشکسالی استان در سال زراعی 93 -94 بیان کرد: در این مدت بیشترین کاهش میزان بارش معادل 67 درصد در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر بوده اما در دیلم 8 درصد افزایش بارش داشتیم.

\n\n

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در این مدت گناوه و دیلم بهترین وضعیت از نظر بارش داشتند اما کمترین بارش را در عسلویه و برازجان شاهد بودیم ضمن اینکه نسبت به سال قبل بیشترین کاهش باران در دیر و دشتستان بوده است.

\n\n

شفی خدایی گفت: از نظر زمانی روزهای نهم و دهم آبان ماه، 3 و 4 آذر ماه و سه روز پایانی سال 93 بارش‌های موثری در استان گزارش شد.

\n\n

وی با بیان اینکه فاصله زمانی بین بارش‌های موثر به بیش از یک ماه رسیده است، اضافه کرد: در مهرماه گذشته در مناطق شمال و جنوب استان، خشکسالی ملایم و سایر نقاط شرایط مناسبی از نظر خشکسالی داشتند.

\n\n

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر  افزود: در دی و بهمن ماه گذشته هیچ بارشی در استان گزارش نشد و استان بوشهر تحت تاثیر خشکسالی بود و در اواخر اسفندماه بارش داشتیم ولی به طور کلی شرایط پاییزی بارش در بخش شمالی خوب بوده اما سایر نقاط تحت تاثیر خشکسالی قرار داشتند.

\n\n

شفی خدایی یادآور شد: دمای استان نیز در سال زراعی 93 – 94 روند افزایشی داشته و در بهمن ماه گذشته دمای 30 درجه بالای صفر را تجربه کردیم که شرایط خشکسالی را تشدید کرد.

\n\n

وی گفت: دمای هوای بهمن ماه سال گذشته استان بوشهر در 50 سال گذشته بی سابقه بود است.
\nمنبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر