دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۳۴۸
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: در ایام نوروز امسال ۲۸ نفر در سوانح رانندگی محورهای ارتباطی این استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ صادق مزارعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح نوروزی پلیس راه بوشهر همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به‌ مدت ۱۹ روز در استان بوشهر اجرا شد که در این ایام شمار تصادف‌های منجر به فوت یک فقره و ۶ درصد نسبت به طرح سال قبل کاهش داشت.

وی بیان کرد: در تصادف‌های امسال همچنین شمار جرحی‌ها افزایش ۱۰ درصدی را تجربه کرد که عمده این تصادف‌ها در مسیر منتهی به شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه رخ داده است.

 رئیس پلیس راه استان بوشهر ادامه داد: این استان  در افزایش تردد نسبت به سال گذشته بعد از استان خوزستان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی اظهارداشت: توجه نداشتن به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، خستگی و خواب‌ آلودگی و رانندگی‌ های طولانی‌ مدت از عمده دلایل اصلی تصادف‌های نوروزی در استان بوشهر بود.

مزارعی افزود: سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ در جاده‌های دوطرفه مانند بوشهر - گناوه نیز از دیگر دلایل مهم تصادفات نوروزی استان بوشهر بود.

وی گفت: در کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک استان راهکارهای خوبی برای اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز گرفته شده است که بدون تردید در کاهش آمار فوتی‌ها نقش چشمگیری خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر