جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۱۰۰
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به روند افزایشی جمعیت در استان گفت: جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۱۹۳ هزار نفر رسید.

به گزارش فکرشهر از مهر، اسکندر پاسالار صبح شنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: طی سال گذشته نرخ ازدواج در استان بوشهر ۹.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی از افزایش ۳.۲ درصدی طلاق در سال گذشته نسبت به سال ماقبل از آن خبر داد و بیان کرد: در سطح کشور، استان بوشهر دارای بیشترین تجرد قطعی زنان یعنی زنانی که تا سن ۴۹ سال هیچ وقت ازدواج نکرده‌اند است.

کاهش فرزندآوری

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه ۷۱.۵ درصد از جمعیت استان در شهرها و ۲۸.۵ درصد در روستاها ساکن هستند خاطرنشان کرد: جمعیت استان به یک میلیون و ۱۹۳ هزار نفر رسیده است.

پاسالار گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۵۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، ۳.۵ درصد کاهش فرزندآوری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی والدین استان بوشهر در نخستین تولد فرزند برای پدر ۳۲ و مادر ۲۷ سال است افزود: ۵۳ درصد جمعیت استان مردان و ۴۷ درصد زنان تشکیل می‌دهند.

زنگ خطر جمعیت در استان

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نرخ رشد جمعیت استان بوشهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ را ۲.۴۱ درصد عنوان و تأکید کرد: میزان فرزند آوری در استان بوشهر کاهش یافته و این زنگ خطری برای جمعیت استان در سال‌های آینده محسوب می‌شود.

پاسالار میزان عمومی ولادت ۱۰ سال گذشته در کشور را ۱۳.۶ اعلام کرد و افزود: در استان بوشهر این شاخص ۱۲.۲ درصد بوده که استان را در سال گذشته در رتبه ۲۱ کشور جای داده و میزان عمومی وفات در همین بازه زمانی در کشور و استان به ترتیب ۶.۶ و ۵.۳ درصد بوده است که استان بوشهر در شاخص وفات در سال ۱۴۰۰ در جایگاه ۲۸ کشور قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر