جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ نامه ای سرگشاده به رییس جمهور:
فکرشهر: یکی از معضلات امروز جامعه و جوانان و خانواده های آنان، بیکاری می باشد م امیدها و انتظارات بسیاری که برای رفع ان وجود دارد. همین امر، یکی از شهروندان را به نوشتن نامه ای سرگشاده برای رییس جمهور واداشته است...
کد خبر: ۱۱۲۷۱
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: یکی از معضلات امروز جامعه و جوانان و خانواده های آنان، بیکاری می باشد م امیدها و انتظارات بسیاری که برای رفع ان وجود دارد.

\n\n

همین امر، یکی از شهروندان استان فارس را به نوشتن نامه ای سرگشاده برای رییس جمهور واداشته است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این نامه که نسخه ای از آن برای فکرشهر هم ارسال شده، آمده است:

\n\n

بسم الله الرحمن الرحیم

\n\n

 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب اقای دکتر حسن روحانی

\n\n

با اهدا سلام و آرزوی توفیق

\n\n

مقدم حضرتعالی در استان فارس، مهد مهربانی ها و خوبی ها را گرامی می داریم و با امید اینکه حضور شما در این استان، منشا خیر و برکت فراوان باشد. این نامه را  دست نویس بدست یکی از ملازمانتان رساندم اما از آنجا که مطمئن بودم نامه من، میهمان اولین سطل اشغال خواهد شد، لذا صلاح را در این دیدم آنرا در فضای مجازی منتشر کنم، زیرا یقین دارم آنرا مشاهده خواهید کرد.

\n\n

کلام را با سخنی از مولا علی(ع) آغاز می کنم:  نفس را اگر مشغول نداری و سرگرم نکنی، او تو را به خود مشغول خواهد کرد. پس کار است که سرگرمی صحیح می آورد و روح و فکر را از هرزگی و افکار شیطانی و وسوسه ها و هوا و هوس ها باز می دارد.

\n\n

مستحضرید که بیکاری امان از جوانان ایرانی بریده است و بخش عظیمی از افراد شاغل نیز، رضایت شغلی ندارند و همانگونه که بزرگان می فرمایند: شیطان برای دست های بیکار کار تهیه می کند، شیطان برای انسان بی‌کار برنامه ریزی می‌کند، شیطان میهمان آدم بیکار است؛ همگی حکایت از عواقب وحشتناک بیکاری دارد.

\n\n

اخیرا به  دوستی دندانپزشک جهت بررسی دندان ها رجوع کردم و با کمال ناباوری، دندانی ظاهرا زیبا و سالم را نشانم داد که از درون به مرور پوسیده بود و بنده متوجه نشده بودم. بعنوان فردی که اندک تخصصی در مسائل اجتماعی دارم، جامعه ایران علیرغم ظاهر زیبایش، به دندان اینجانب شباهت دارد!

\n\n

خیل عظیم جوانان ایرانی، تشنه کار هستند  و شما خوب می دانید که انسان تشنه، به آب نیاز دارد و لا غیر!

\n\n

در تحقیقی میدانی که اخیرا انجام دادیم، اکثر خانواده ها و یارانه بگیران (بالای 99 درصد!) حاضر بودند که از یارانه خود در جهت اشتغال کامل و صددر صدی، صرفنظر کنند زیرا همگی نیک می دانستند که با رفع بیکاری، دغدغه آن ها که شامل بالا رفتن سن ازدواج فرزندان، انحرافات اجتماعي، بي اعتمادي، نااميدي، افسردگي، مهاجرت نخبگان، طلاق، فحشا، دزدي، خیانت، اعتیاد، قتل و خودكشی و ... است، به حداقل ممکن و بعضا به صفر خواهد رسید؛ و شما خوب می دانید که هر کدام از معضلات فوق، به تنهایی قادر است بنیان یک جامعه مانند ایران را فرو بپاشد.

\n\n

رسم معمول کارشناسان ایرانی، انتقاد محض بدون ارائه راهکار می باشد لذا سنت شکنی کرده و راهکاری هر چند موقت و مسکن وار، برای رفع این معضل ارائه کرده تا جلوی پوسیدگی بیش از حد جوانان بیکارگرفته شده تا انشالله در فرصت مقتضی، راهکاری بنیادی و اساسی را بیندیشید .

\n\n

پر واضح است که پرداخت نقدی یارانه در دولت قبل، از اساس اشتباه بود و هیچ عقل سلیمی، این راهکار را تجویز نمی کند، اگرچه عده ای از اقتصاد دانان نیز، آن را راهکاری مسکن وار و موقت برای ترمیم  شکاف هزینه و درآمد خانوارها مفید دانستند، لیکن همانها نیز امروزه، بر لزوم حذف این اشتباه  تاریخی تاکید می کنند؛ لذا  امروز  فرصت مناسبی است تا با یک تیر، دو نشان را مورد هدف قرار دهید.

\n\n

هدف اول، حذف همیشگی پرداخت یارانه نقدی و هدف دوم، بکارگیری خیل عظیم بیکاران از رهگذر همین پس انداز. از طرفی، با اتخاذ این رویکرد، هزینه های پلیس، مدد کاری اجتماعی، دادگاه ها، زندان ها، نیروهای امنیتی، بیمه بیکاری، بیمارستان ها وغیره به حداقل ممکن خواهد رسید و باری گران را از روی دوش دولت برخواهد داشت.

\n\n

اقای روحانی! مردمان ایران تاب و تحمل نداشت خیلی از چیزها را دارند، اما تحمل ضجه مادران و خواهرانی  که غصه فرزند طلاق گرفته، فرزند و شوهر زندانی، فرزند معتاد، شوهر بدهکار، جوان تحصیل کرده بیکار و افسرده و غیره را ندارند!

\n\n

و  اما راهکاری موقت برای برون رفت از بحران بیکاری:

\n\n

هفتاد و پنج میلیون نفر، ماهانه چهل و پنج هزار تومان یارانه می گیرند که با یک حساب سرانگشتی  می شود "3375000000000" که اگر همین عدد را به 500000 تقسیم کنید، عددی معادل 6750000 بدست می اید؛ یعنی با این رقم می شود شش میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر بیکار را ساماندهی کرد ـ معادل تمام بیکاران قطعی ـ و پس از رد شدن از این بحران، به مرور راهکارهای منطقی  و علمی را جایگزین این روش کنند.

\n\n

کلام آخر و تقاضای عاجزانه  اینکه، راهکار فوق را به راحتی و با اختصاص یک ساعت از برنامه صدا و سیما و اعلان قبلی به آزمون بگذارید تا از تمنیات مردم ایران امروز، آگاه شوید و در صورت تایید حداکثری مردم ایران، با جسارت تمام طرح را به اجرا گذاشته و مستظهر به یاری مردم شریف ایران شوید، کما اینکه تا کنون نیز چنین بوده است.

\n\n

"ای که دستت می‌رسد کاری بکن /⁠ پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار"

\n\n

 مستدام و پیروز باشید.

\n\n

  کاوه بهلولی قشقایی

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر