جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۳۶۶
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی مرمت عمارت "آذین" به عنوان یکی از بناهای ارزشمند بافت تاریخی شهر بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، نصرالله ابراهیمی افزود: برآورد هزینه برای مرمت این بنا ۲۰ میلیارد ریال است که با واگذاری به بخش خصوصی (صندوق احیا) انجام می‌شود و با کاربری اقامتی پذیرایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در جریان این مرمت کار استحکام بخشی، تقویت دیوارها، پوشش و عایق سقف، گچ کاری و تاسیسات مکانیکی و برقی نوسازی خواهد شد.

ابراهیمی گفت: تلاش ما پایان مرمت این پروژه تا پایان سال جاری است که با بهره‌برداری از آن به ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی استان اضافه می‌شود.

خانه آذین یکی از آثار ملی ثبت شده بوشهر که قدمت آن مربوط به دوره قاجار است این بنای تاریخی در ۲۴ آبان ۱۳۸۵ با شماره ۱۶۲۵۱ به ثبت ملی رسید.

این اثر ملی ثبت شده واقع در شهر بوشهر، محله کوتی (میدان کوتی) است.

ابراهیمی گفت: در زمان حاضر هشت عمارت شامل قلعه نصوری، مَلِک، آذین، زنده پی، نجفی ، کمندی، گلشن و حاج رئیس در اختیار بخش خصوصی (صندوق احیا و ماده ۲۷  ) قرار دارد و در دست مرمت و بازسازی است.

وی ادامه داد: بیشتر کاربری این عمارت‌ها هتل بوتیک و پذیرایی است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: عملیات مرمت بیشتر این عمارت‌ها بجز عمارت مَلِک که ۴۵ درصد و قلعه نصوری که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مابقی به تازگی آغاز شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر