چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهرخبرداد؛
کد خبر: ۱۱۴۹۸۹
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: زیرساخت‌های دسترسی مردم به خدمات دولتی غربالگری سرطان در استان با حمایت ویژه خیرین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد یزدان‌پناه صبح چهارشنبه در نشست با حضور اساتید خون و سرطان بزرگ‌سال، اطفال و گوارش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: بیماری سرطان سومین علت مرگ در ایران پس از تصادف و بیماری قلبی عروقی است.

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا و سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در صورت تشخیص سرطان در مراحل اولیه با انجام تست‌های تشخیصی درمان بسیار ساده و کم‌هزینه انجام می‌شود و در غیر این صورت درمان بسیار سخت و هزینه‌بر می‌شود.

یزدان‌پناه بابیان اینکه پیشگیری موجب جلوگیری از هزینه و وقت افراد می‌شود زیرا درمان علاوه بر هزینه بالا در اختیار فرد نیز نیست اضافه کرد: پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم سرطان را کاهش می‌دهد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا استان بوشهر بابیان اینکه راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان در استان بوشهر باید سریع‌تر صورت بگیرد گفت: همه استان‌های دارای مراکز غربالگری سرطان هستند ولی متأسفانه در استان بوشهر این مرکز هنوز راه‌اندازی نشده است.

وی بابیان اینکه با استفاده متخصصین متعهدی که در استان بوشهر داریم می‌توان هزینه‌های غربالگری در حوزه بیماری سرطان برای بیماران و خانواده‌های آنان را کاهش داد افزود: استان بوشهر دارای متخصصین متعهدی در حوزه تشخیص و درمان بیماری سرطان است که باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم دسترسی مردم به خدمات دولتی غربالگری سرطان را آسان کنیم.

یزدان‌پناه افزود: مردم استان بوشهر نیز مانند سایر نقاط کشور حق دارند از امکانات غربالگری دولتی در حوزه سرطان بهره‌مند شوند و برای استفاده نیاز نباشد به سایر استان‌ها مسافرت کنند.

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا با تأکید به اینکه نیاز به حمایت خیرین سلامت استان بوشهر است خاطرنشان کرد: مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا جهت راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان با رویکرد شناسایی شایع‌ترین سرطان‌ها شامل سرطان سینه، روده بزرگ اقدام به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کرده است.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز بر لزوم مشارکت گسترده خیرین در حوزه پیشگیری تأکید گفت: خیرین باید بیشتر در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها ورود داشته باشند.

اکرم فرهادی افزود: در مورد همه بیماری‌ها و به‌طور خاص سرطان موضوع غربالگری اهمیت بسیار دارد که از هرگونه هزینه‌های بالا و آسیب‌زا در درمان جلوگیری می‌کند.

اولین نشست هم‌اندیشی غربالگری سرطان با حضور اساتید خون و سرطان بزرگ‌سال، اطفال و گوارش در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر