شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۱۰۱
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

فکرشهر: رقیه زنگنه‌نژاد گفت: خانواده محیطی کنشگر است و امنیت اجتماعی نیز در خانواده شکل می‌گیرد.

به‌گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، نخستین رویداد فعالان مردمی خانواده استان بوشهر در سالن اداره‌کل صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این رویداد گفت: خانواده محیطی کنشگر و پویا است و امنیت اجتماعی نیز در آغاز در خانواده شکل می‌گیرد.

رقیه زنگنه‌نژاد افزود: تلاش‌های مؤثر در حوزه خانواده و شناخت و درک بنیادهای این بخش می‌تواند در شکل‌گیری خانواده و پیوستگی زندگی مشترک نقش‌آفرین باشد و پایداری آن را تضمین کند.

او اضافه کرد: خانواده خاستگاه نقش‌آفرینی و شکوفایی استعدادهای نورسته است و فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در حوزه خانواده می‌تواند حل‌کننده بسیاری از مشکلات در جامعه باشد.

زنگنه‌نژاد گفت: استان بوشهر با داشتن پیشینه درخشان در حوزه زنان و خانواده و داشتن جوانانی پیش‌رو، میاندار موضوعات مهم به‌ویژه خانواده است که با والا دانستن جایگاه مادری و زن در خانه نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده در کشور می‌تواند ایفا کند.

مسئول کارگروه خانواده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم درباره هدف برگزاری این روند به خبرنگار صداوسیما گفت: خانواده موضوعی راهبردی است که سلامت آن می‌تواند سعادت جامعه را در پی داشته باشد و باید به‌عنوان موضوعی متعالی به آن پرداخته شود.

مهدی بردبارپور با اشاره به این‌که در این سال‌ها با توجه به هجمه‌های فرهنگی نهاد خانواده با معضلاتی روبه‌رو شده است، افزود: مردم و جامعه خود برخاسته از خانواده هستند و باید در حوزه‌های ازدواج، فرزندآوری، تربیت فرزند و حل مشکلات میان زن و مرد باید کار فرهنگی و حل مشکل شود.

او اضافه کرد: برگزاری این روند با حضور ۱۳۰ نفر از فعالان خانواده از شهرهای استان بوشهر برای رایزنی و بیان اشتراک نظرها بوده تا دغدغه‌مندان در یک جبهه واحد به این موضوعات رسیدگی کنند و امیدواریم بتوانیم به یک الگوی متعالی و متمدن در بخش خانواده برای رسیدن به تمدن ایرانی و اسلامی برسیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر