شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل مسکن مهر استان، گفت: بوشهر رتبه سوم کشور در افتتاح مسکن را دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سیدمحمدحسن باستی، بعد از ظهر شنبه در نشست شورای مسکن استان بوشهر اظهار داشت: در پروژه‌های مسکن مهر استان، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، بنای ساخت ۱۲هزار و ۷۴۱ واحد مسکن وجود داشته که تا کنون ۱۰هزار و ۹۶۱ واحد آن به بهره برداری رسیده است.\n\nوی ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و ۷۷۲ واحد توسط سه بخش خودمالک، تعاونی و خیرین مسکن ساز در دست ساخت هستند.
کد خبر: ۱۲۰۹۰
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل مسکن مهر استان، گفت: بوشهر رتبه سوم کشور در افتتاح مسکن را دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیدمحمدحسن باستی، بعد از ظهر شنبه در نشست شورای مسکن استان بوشهر اظهار داشت: در پروژه‌های مسکن مهر استان، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، بنای ساخت ۱۲هزار و ۷۴۱ واحد مسکن وجود داشته که تا کنون ۱۰هزار و ۹۶۱ واحد آن به بهره برداری رسیده است.

\n\n

وی ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و ۷۷۲ واحد توسط سه بخش خودمالک، تعاونی و خیرین مسکن ساز در دست ساخت هستند.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه از تعداد واحدهای در دست ساخت، تنها روند اجرای پروژه ۱۳۶ واحدی دیلم دچار مشکلاتی شده است، یادآور شد: این پروژه هم اکنون دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

\n\n

باستی با اشاره به اینکه پروژه های مسکن مهر از حدود پنج سال پیش آغاز شده اند، ابراز داشت: به دلیل تاخیر در اجرای پروژه‌ها و طولانی شدن روند ساخت و سازها، مصالح ساختمانی با افزایش قیمت مواجه شده که منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده این واحدها شده است.

\n\n

وی افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل پروژه از طریق سهم آورده در تعهد مالکین، افزایش پنج میلیونی تسهیلات مسکن و بخشی نیز از طریق منابع پیش بینی شده دیگر، تلاش می شود پروژه ۱۳۶واحدی مسکن مهر دیلم به بهره برداری برسد.

\n\n

افزایش ۵ میلیونی وام مسکن

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته با بانک‌های مسکن و صادرات، این بانک‌ها تسهیلات مسکن را از ۲۵ میلیون تومان فعلی به ۳۰ میلیون تومان افزایش خواهند داد که کمک خوبی در تامین اعتبار تکمیل پروژه محسوب می شود.

\n\n

باستی اضافه کرد: تا کنون سهم آورده متقاضیان مسکن مهر ۱۳۶ واحدی دیلم، به طور میانگین ۱۹ میلیون تومان بوده که در حال حاضر برای تکمیل پروژه نیاز به افزایش آورده متقاضیان تا ۲۵میلیون تومان است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت استان در شهرهای ریگ، دیلم، سعدآباد و شبانکاره در دست ساخت هستند، افزود: از بین شهرهای یاد شده، تنها پروژه مشکل دار مربوط به شهر دیلم است و روند اجرای سایر پروژه ها به روال عادی دنبال می شود.

\n\n

تکمیل واحدها سرعت می‌گیرد

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: بر اساس هدف اصلی برای تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر در استان، در نشست های قبل، برای شهرهای بالای ۲۵هزار نفر جمعیت، تصمیماتی اتخاذ شد که در این راستا، تعداد زیادی از این پروژه ها در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

\n\n

باستی یادآور شد: استان بوشهر از لحاظ افتتاح مسکن مهر، رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرده و تلاش می‌شود، با ساماندهی و نظارت مکرر بر روند اجرای این پروژه ها، هر چه سریعتر شاهد تکمیل و بهره برداری از تمامی این پروژه ها باشیم.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر