شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۹۷۳
جمعه ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و بوشهر گفت: ۹۱ درصد از آب شرب مورد نیاز استان بوشهر از خارج از این استان تامین می‌شود که این امر با هیچ یک از ابعاد مدیریت یک جغرافیای زیستی سازگار نیست و با شاخص‌های پدافند غیر عامل نیز همسو نیست.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی آبشیرین کن ۷۰ هزار متر مکعبی نیروگاه اتمی بوشهر، بیان کرد: با توجه به بحران حال و آینده در زمینه آب، تامین آب شرب استان بوشهر یک ضرورت بنیادین است.

وی افزود:آب یک کالای استراتژیک است به طوری که در محاسبه بحران های آینده جهان، بحران آب یکی از مهمترین بحران‌های زیست محیطی و زیست انسانی است و با توجه به اینکه آب منشا بسیاری از تحولات زیستی و حفظ و استمرار حیات است، مدیریت تامین آب یکی از ارکان مهم مدیریت و حکمرانی است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: به همین جهت در شرایط کنونی جهان یکی از ابعاد مهم سیاست، مدیریت و تامین آب شرب و کشاورزی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: جهان در آینده نه چندان دور با نظام تقابلی و چالش‌ها و حتی بحران های امنیت غذایی روبرو می‌شود که  متفکران جهانی نیز در این رابطه مطالب بسیار مهمی را بیان کرده اند و به زودی در ایران اسلامی نیز میز تقویت آب و غذا به شکل علمی و دانش بنیان تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود تاریخی آب در استان بوشهر، بیان کرد: این استان از دیرباز دچار بحران آب بوده طوریکه همواره این مساله برای بزرگانی که وارد بوشهر می‌شده اند مشهود بوده است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: نیاز روزانه آب شرب استان بوشهر در زمان حاضر بیش از ۴۰۰ هزار متر مکعب آب است و برخی نیز تخمین زده‌اند که این میزان به زودی به ۵۰۰ هزار متر مکعب افزایش یابد.

وی ادامه داد: بر اساس سند چشم اندار تامین آب شرب استان بوشهر که در سال ۹۱ تنظیم و هم اکنون به روز شده است، یکی از منابع تامین آب این استان به شکل شیرین کردن آب دریا است و یکی از فرصت‌هایی که به خوبی می‌تواند در این راستا مورد استفاده قرار گیرد بهره بردن از نیروگاه اتمی و سیستم‌های پیوست آن است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: این پروژه سال ۹۲ طراحی و سال ۹۴ ارائه شد که به دلایل مختلف دچار توقف شد اما امروز با حضور آیت الله رئیسی و تلاش رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیران استانی بوشهر، این کار بزرگ آغاز شد و امید است به زودی بهره برداری شود و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر از دیرباز گله‌مند کمبود آب بودند، اظهار کرد: بی تریدید ۷۰ هزار متر مکعب در مقیاس ۴۵۰ هزار متر مکعب یک عدد مناسبی است تا ما بتوانیم در آینده کل نیاز استان بوشهر را از درون تامین کنیم و این مشکل برای همیشه و با مدیریت دانش بنیان حل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر