دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۰۳۴
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت کریدورهای بزرگراه و ارتباطی در ایمنی سفر و کوتاه شدن مسیر تکمیل آزادراه شیراز - بوشهر از مطالبات به حق مردم این استان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، محمد هادی رستمیان، شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان بوشهر در حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، احداث آزاد راه‌ و بزرگ راه‌ها را سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: با توجه به نقش و اهمیت کریدورهای بزرگراه و ارتباطی در ایمنی سفر و کوتاه شدن مسیر تکمیل آزاد راه شیراز - بوشهر از مطالبات به حق مردم این استان است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های بندری و ایجاد زیرساخت لازم برای پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر، تصریح کرد: این مهم نقش بسزایی در رونق اقتصادی بندر دارد.

رستمیان گفت: ساخت ۱۲ هزار و ۲۷۶ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن  در استان بوشهر آغاز شده که این تعداد بیش از سهمیه مصوب استان است.

وی با بیان اینکه نقاط مختلف استان بوشهر مشکل تامین آب دارند، افزود: برطرف کردن این معضل از اولویت‌های استان است از همین رو در یک سال عمر دولت سیزدهم ظرفیت‌های جدید آب‌شیرین‌کن در استان ایجاد و همچینن طرح‌های جدید نیز در دست مطالعه است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر یادآور شد: اکنون آب‌شیرین‌کن ۵۰۰۰ مترمکعب عسلویه، ۱۵۰۰ مترمکعبی اخند، ۳۷۵۰ مترمکعبی دیر، ۸۵۰۰ مترمکعبی آبپخش و سعدآباد و ۷۰ هزار مترمکعبی بوشهر از جمله مهمترین اقدامات است.

رستمیان گفت: توسعه مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر بعد از سفر دولت به استان در دستور کار قرار گرفت و این منطقه ویژه اقتصادی که بیش از ۴۸۵۰ میلیارد تومان می‌تواند آورده برای استان داشته باشد. همچنین فرصتی برای صنایع بالا، پایین و میان دست است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر