دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر بوشهر از سال ۸۳ آغاز شده ولی این پروژه تا کنون تنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .\n\nبه گزارش فکرشهر، استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های اقتصادی و صنعتی و تجاری است ولی وجود این ظرفیت‌ها نتوانسته است زمینه توسعه شتابان استان بوشهر در عرصه‌های مختلف به ویژه ورزشی را فراهم سازد.\n\nبا وجود اینکه بخش زیادی از درآمدهای کشور به ویژه در بخش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر حاصل می‌شود ولی بسیاری از هیئت‌های ورزشی استان بوشهر با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند.
کد خبر: ۱۲۲۵۸
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر بوشهر از سال ۸۳ آغاز شده ولی این پروژه تا کنون تنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

\n\n

به گزارش فکرشهر، استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های اقتصادی و صنعتی و تجاری است ولی وجود این ظرفیت‌ها نتوانسته است زمینه توسعه شتابان استان بوشهر در عرصه‌های مختلف به ویژه ورزشی را فراهم سازد.

\n\n

با وجود اینکه بخش زیادی از درآمدهای کشور به ویژه در بخش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر حاصل می‌شود ولی بسیاری از هیئت‌های ورزشی استان بوشهر با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند.

\n\n

در زمینه زیرساخت‌های ورزشی نیز کمبودهایی را به ویژه در عرصه ورزش قهرمانی شاهد هستیم که نبود زمین‌های ورزشی و ورزشگاه‌های استاندارد یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه است.

\n\n

تنها ورزشگاه تقریبا استاندارد استان بوشهر، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر است که بار اغلب مسابقات نمایندگان استان بوشهر در لیگ‌ها و رده‌های مختلف را تنهایی به دوش می‌کشد.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/13/4/1737171.jpg

\n\n

برای رفع کمبود ورزشگاه استاندارد در بوشهر، ساخت ورزشگاه ۱۵هزار نفری شهر بوشهر از سال ۸۳ آغاز شد ولی این پروژه که باید طی دو سال اجرا و به بهره‌برداری می‌رسید، تا کنون تنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

\n\n

پیشرفت ۷۰ درصدی ورزشگاه پس از ۱۱ سال

\n\n

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در گفتگو با مهر به وضعیت اجرا و تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین زیرساخت‌های ورزشی در دست اجرای استان بوشهر ورزشگاه ۱۵ هزار نفری است که تاکید ویژه‌ای بر تکمیل آن داریم.

\n\n

احمد بهروزیان‌فرد با بیان اینکه ساخت و تکمیل این ورزشگاه یکی از مطالبات مهم و جدی جوانان و به ویژه جامعه ورزشی استان بوشهر است، اضافه کرد: مدیریت ارشد استان بوشهر نیز بر تکمیل و راه‌اندازی این ورزشگاه تاکید ویژه‌ای دارد.

\n\n

وی میزان پیشرفت این ورزشگاه را ۷۰ درصد عنوان و یادآور شد: ۱۱ سال از آغاز ساخت این ورزشگاه می‌گذرد که این زمان برای ساخت چنین ورزشگاهی بسیار زیاد است.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/13/4/1737169.jpg

\n\n

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صندلی‌های این ورزشگاه نصب شده است، ادامه داد: زمین چمن ورزشگاه آماده شده است و روشنایی ورزشگاه نیز تکمیل شده و امیدواریم با همکاری همه مسئولان در سریع‌ترین زمان شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

\n\n

۲۴۰ میلیارد ریال برای ورزشگاه هزینه شده است

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز در این زمینه اظهار داشت: تاکنون برای ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است و این ورزشگاه دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که تلاش داریم تا در سال جاری فاز نخست این ورزشگاه به بهره‌برداری برسد.

\n\n

سید محمدحسن باستی با اشاره به گذشت ۱۱ سال از زمان آغاز ساخت ورزشگاه جدید بوشهر، تصریح کرد: بر اساس برنامه، این ورزشگاه باید طی دو سال اجرا و تکمیل می‌شد که به علت تعلل پیمانکار، شاهد تاخیرهای طولانی در ساخت آن هستیم.

\n\n

وی به برگزاری نشست با وزیر ورزش برای رفع مشکلات این ورزشگاه و تسریع در ساخت آن اشاره کرد و بیان داشت: تصمیم‌گیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم شاهد بهره‌برداری از فاز نخست ورزشگاه در سال جاری باشیم.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از تسریع در روند ساخت ورزشگاه خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، بخشی از اعتبارات ساخت این ورزشگاه از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و بخشی هم از محل تملک دارایی استان تامین می‌شود.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/13/4/1737170.jpg

\n\n

زیرساخت‌های ورزشی استان بوشهر توسعه می‌یابد

\n\n

باستی توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان بوشهر را به عنوان یک اولویت بسیار مهم در استان ذکر کرد و افزود: استاندار بوشهر نیز بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی تاکید ویژه‌ای دارد.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه سال قبل روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت دارای زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی شدند، گفت: در اجرای این طرح ۵۷ زمین مینی فوتبال در روستاهای استان بوشهر راه‌اندازی شد.

\n\n

وی با بیان اینکه امسال روستاهای بالای ۶۰۰ نفر جمعیت دارای زمین چمن مینی فوتبال می‌شوند، تصریح کرد: این زمین‌ها که دارای روشنایی نیز هست تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

\n\n

باستی از اجرای زمین مینی فوتبال در محلات مختلف شهرهای استان بوشهر خبر داد و افزود: در مجموع تا دهه فجر ۲۵۰ زمین ورزشی مینی فوتبال در محلات ۳۷ شهر و روستاهای  بالای ۶۰۰ نفر جمعیت استان بوشهر ایجاد می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر