يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر: پاسخ های موسوی نژاد به سوالات مردم:
اگر ممنوعیت رییس دوره اصلاحات لغو شود، باید برای همه لغو شود/ میراث فرهنگی دشتستان از من درخواستی نداشته/ استان و مدیران استانی نمی گذارند مدیران ورزش دشتستان مشکلشان را حل کنند/ به نام سهام عدالت و مردم، پول زیادی به جیب برخی افراد رفت/ مدیر پروازی سیمان دشتستان یک روز می آید و حقوق چند میلیون تومانی نیز می گیرد/ تا وقتی دست صاحبان قدرت در میان است، اختلاس ادامه دارد/ آزاد شدن قاتل شهید عباسی
کد خبر: ۱۲۲۸۰
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید مطالبه گر باشند و نماینده نیز وقتی بفهمد چشمانی هستند که او را می بینند بیشتر در رفتار و کارهای خود دقت می کند.

\n\n

به گزارش خبرنگار فکرشهر، سید مهدی موسوی نژاد در جلسه ی پرسش و پاسخ مردمی حضور یافت و به سوالات حاضرین پاسخ گفت که برخی از سخنان مطرح شده در زیر می آید.

\n\n

اگر ممنوعیت رییس دوره اصلاحات لغو شود، باید برای همه لغو شود

\n\n

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون امضا کردن برای ممنوع التصویر، ممنوع البیان، ممنوع الخروج، ممنوع القلم و ... بودن رییس دوره اصلاحات اظهارداشت: ما بابت این فرد خاص امضا نکردیم.

\n\n

وی اضافه کرد: دبیرخانه شورای امنیت تعدادی را شامل ممنوعیت کرده است و ما تذکر دادیم که چرا قانون اجرا نمی شود.

\n\n

موسوی نژاد ادامه داد: ما در برابر اجرای قانون مسئولیم و باید برای همه اجرا شود و اینطور نباشد که برای افرادی اجرایی و برای دیگران اجرایی نشود و اگر قرار است لغو شود برای همه باشد تا تبعیض به وجود نیاید.

\n\n

میراث فرهنگی دشتستان از من درخواستی نداشته

\n\n

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره ی اختصاص اعتباری جداگانه برای میراث فرهنگی برازجان گفت: طی چند سالی که من در این سمت حضور دارم میراث فرهنگی شهرستان هیچ چیزی از من نخواسته است که پیگیری کنم و درخواست بودجه ای نکرده است!

\n\n

موسوی نژاد افزود: الان نیز اگر میراث فرهنگی اعلام کند جلسه ی مشترکی با فرماندار برگزار خواهیم کرد و سعی می کنیم بودجه ای فراهم کنیم.

\n\n

استاندار سابق اعتبارت سیل برازجان را جای دیگری خرج کرد

\n\n

نماینده مردم دشتستان در پاسخ به سوالی پیرامون خرابی پل علی آباد برازجان اعلام داشت: در جریان سیل دو سال پیش و خرابی خانه ها، شهرداری تخلف کرده بود، چون زمین های در مسیل را فروخته و برای آن ها پروانه صادر کرده بود.

\n\n

موسوی نژاد ادامه داد: پس از سیل قرار شد که اعتباری در نظر گرفته شده و جابجایی منازل این منطقه و حاشیه ی مسیل صورت گیرد و بودجه آن نیز به استان آمد ولی برای کارهای دیگر هزینه شد.

\n\n

وی اضافه کرد: یکی از دلایل تحقیق و تفحص از استاندار سابق همین بود و من از استاندار سابق انتقاد کردم و تحقیق و تفحص را مطرح کردم. پس از رایزنی قرار شد این مبلغ باز گردانده شود که محقق نگردید.

\n\n

استان و مدیران استانی نمی گذارند مدیران ورزش دشتستان مشکلشان را حل کنند

\n\n

موسوی نژاد پیرامون اوضاع ورزش دشتستان نیز گفت: این که رییس ادارات چه اجرا کرده و چه نکرده اند تحت اختیار من نیست مگر اینکه مدیری تخلفی کند و یا خودش مشکلی داشته باشد و خلاف مصالح مردم باشد.

\n\n

وی افزود: در رابطه با ورزش نیز ما در شهرستان مشکلی نداریم خصوصا بین هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان که مورد بحث است.

\n\n

نماینده مردم دشتستان اضافه کرد: مشکل استان و مدیران استانی هستند که نمی گذارند مدیران شهرستان بنشینند و مشکلشان را حل کنند.

\n\n

موسوی نژاد ادامه داد: بعضی از مدیران انتخابی هستند و دست من نیست ولی متعدد با آن ها جلسه داشته ام و مدیرکل نیز به همین منوال است و اگر هیات استان و اداره کل به توافق نرسند سر این قصه من از وزیر سوال خواهم کرد و باید پاسخگو باشد.

\n\n

به نام سهام عدالت و مردم، پول زیادی به جیب برخی افراد رفت

\n\n

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون سهام عدالت گفت: جلسه ای با وزیر اقتصاد دولت قبل داشتیم که جواب قانع کننده ای نداد و طرح تحقیق و تفحص زدیم و کمیته ای برای پیگیری این مهم در حال ایجاد است.

\n\n

موسوی نژاد افزود: عده ای به اسم سهام عدالت به الاف و علوف رسیدند و بعضی هم به خاطر مسائل مالی زبانشان بسته شد.

\n\n

وی اضافه کرد: تهدید و تطمیع زیادی در جریان پیگیری این پرونده برای من پیش آمد که زیر بار نرفتیم!

\n\n

موسوی نژاد ادامه داد: به نام مردم پول زیادی به جیب برخی افراد رفت که به شرکت های زیرمجوعه این نهاد وصل بودند؛ برخی که قلم دارند و تخریب می کنند به آن ها وصل هستند که ان شاالله با تشکیل کمیته پیگیری خواهد شد.

\n\n

مدیر پروازی سیمان دشتستان یک روز می آید و حقوق چند میلیون تومانی نیز می گیرد/ در شرکت سیمان موز و پسته و ... به راه است

\n\n

نماینده مردم دشتستان پیرامون حقوق کارگری خصوصا در شرکت سیمان شهرستان نیز گفت: در حق کارگران دارند ظلم می کنند.

\n\n

موسوی نژاد افزود: مدیر پروازی یک روز می آید و حقوق چند میلیون تومانی نیز می گیرد، در شرکت سیمان موز و پسته و ... به راه است ولی نیروی بومی ما با مدرک لیسانس، باید کارگری کند و با دو شیفت کار حقوق زیر یک میلیون تومان بگیرد.

\n\n

برای مسکن مهر برازجان مجبور شدیم روال قبل را دوباره پیگیری کنیم

\n\n

موسوی نژاد درخصوص مسکن مهر برازجان نیز گفت: در زمان اجرای پروژه قرار بود دولت زمین در اختیار قرار دهد و روال قانونی طی شده و پس از اتمام تحویل مردم شود ولی به دلیل تورم این موضوع محقق نشد.

\n\n

وی ادامه داد: قرار شد که مبلغ وام دریافتی مردم افزایش پیدا کند و طی جلسه ای که در دولت قبل با مدیران ساخت مسکن مهر گرفتیم مبلغ وام مردم دشتستان از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

\n\n

موسوی نژاد اضافه کرد: با اتمام دولت قبل این موضوع منتفی شد و دوباره مجبور شدیم روال قبل را پیگیری کنیم و الان مصوب شده ولی گیرهایی دارد و امیدواریم به پایان رسیده و حل شود.

\n\n

تا وقتی دست صاحبان قدرت در میان است، اختلاس ادامه دارد

\n\n

نماینده مردم دشتستان پیرامون اختلاس های صورت گرفته در کشور اظهارداشت: هر اختلاسی که صورت می گیرد شک نکنید که عده ای از صاحبان قدرت در آن دست دارند و مطمئنا آن را همراهی می کنند.

\n\n

موسوی نژاد ادامه داد: شما می بینید که برای گرفتن یک وام 5 میلیونی چقدر دردسر وجود دارد ولی در این موارد فردی می آید و هزاران میلیارد می گیرد و می رود.

\n\n

وی اضافه کرد: تا وقتی دست صاحبان قدرت در میان است، همین منوال ادامه دارد و باید یادآوری کنم که اختلاس و تعرض به بیت المال چپ و راست نمی شناسد و کسی که بخواهد این کار را انجام دهد، انجام خواهد داد.

\n\n

\n

اگر ارباب رجوع شکایت کند، پیگیری می کنیم

\n\n

وی در پاسخ به سوالی با مضمون نبود نظارت بر ادارات و انجام نشدن کار مردم، گفت: نظارت بر ادارات این گونه نیست که ما مستقیما نظارت کنیم، چنین ابزاری نیز نداریم که به تک تک ادارات رفته و همه چیز را نظاره کنیم.

\n\n

موسوی نژاد ادامه داد: اما اگر ارباب رجوعی به ما اعلام کند که در اداره ای کار مردم راه نمی افتد، ما از طریق رییس اداره، مدیر کل یا وزارت خانه پیگیری خواهیم نمود.

\n\n

تنها وعده ی انتخاباتی من احقاق حق بود

\n\n

موسوی نژاد پیرامون وعده های انتخاباتی خود گفت: تنها وعده ی انتخاباتی من احقاق حق بود تا جایی که در توان دارم و من یک قدم برای خودم تابحال برنداشته ام و تا توانسته ام تلاش کردم.

\n\n

وی اضافه کرد: حالا چقدر توانسته ام و چقدر نه؛ بحث دیگری است و شاید خدا نخواسته که در توانم باشد ضمن این که باید با توجه به وضعیت کشور و استان مقایسه شده  و نظر دهیم.

\n

\n\n

به گزارش خبرنگار فکرشهر، علاوه بر موارد فوق، حاضرین سوالات دیگری نیز مطرح کردند که خلاصه ای از برخی مهم ترین موارد مطح شده در زیر آمده است: 

\n\n

آزاد شدن قاتل شهید عباسی

\n\n

* برادر شهید محسن عباسی با حضور در جلسه اعلام داشت که قاتلین برادر وی آزاد گشته اند و نماینده مجلس نیز اعلام کرد نامه ای بنویسید تا از طریق نهاد های امنیتی و اطلاعاتی پیگیری کنم.

\n\n

* موسوی نژاد در اعتراض برخی حضار به وضعیت شورای شهر برازجان و انتخاب شهردار نیز گفت: من هم از روند انتخاب شهردار و اوضاع شورا گله دارم اما در حیطه اختیارات من نیست، چون آن ها منتخب مردم هستند.

\n\n

* نماینده مردم دشتستان مشکل اصلی جوانان را بیکاری و اشتغال اعلام کرد و افزود: کارهایی جهت اشتغال در پارس جنوبی انجام گرفته و کارهایی نیز در حال انجام است. 

\n\n

* موسوی نژاد پیرامون بیمارستان دشتستان نیز گفت: بیمارستان 17 شهریور با ظرفیت 60 تخت بزودی راه اندازی می شود و با رایزنی توانستیم 90 نفر پرسنل نیز برای آن بگیریم که در کنار کار درمانی، اشتغال نیز ایجاد کرده باشیم و جا دارد از دکتر نوبخت، مشاور و سخنگوی دولت نیز تشکر کنم چون همکاری بسیار زیادی با ما داشتند.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر