جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۷۸۶
پنجشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: سربازان وظیفه سپاه که تا پایان امسال اقدام به ازدواج کنند ضمن پرداخت وجه نقد، مرخصی تشویقی دریافت می‌کنند.

به زارش فکرشهر از صداوسیما، سردار علی رزمجو در همایش روز سرباز در جمع سربازان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: سوق دادن سربازان وظیفه به سمت مهارت آموزی با هدف قدم برداشتن در راستای اشتغالزایی از مهمترین رویکرد‌های نیرو‌های مسلح است.

وی گفت: تلاش می‌شود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه سربازان به صورت رایگان و در هر شرایطی که تمایل داشته باشند زیر پوشش طرح مهارت‌آموزی قرار بگیرند و آموختن مهارت برای همه آن‌ها الزامی و اجباری است.

رزمجو اظهار داشت: باید جوانان و سربازان یگان‌های نظامی استان به سمت مهارت‌آموزی سوق داده شوند. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مختص قشر خاصی نیست و باید جوانان و سربازان با مشاوره‌های صحیح در یگان‌های نظامی به سمت مهارت‌آموزی هدایت شوند.

وی افزود: ۲سال فرصت مناسبی است تا هر شخصی بتواند مهارتی فنی بیاموزد؛ به ویژه اگر این مدت در دوره خدمت مقدس سربازی باشد بر همین اساس با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی قرارگاه مهارت‌آموزی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، یگان‌های نظامی هر جا بتوانند حداقل ۹ نفر از سربازان را در یک مهارت ثبت‌نام کند سازمان فنی و حرفه‌ای برای آن‌ها کلاس برگزار می‌کند در صورتی که استاندارد تعداد افراد شرکت کننده در هر کلاس بیشتر از این تعداد است.

زمجو ادامه داد: با کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دوره سربازی و دریافت کارت مهارت آموزی سربازان بعد از ۲ سال با دستی پُر و هدفی مشخص زندگی خود را سامان می‌دهند.

در این مراسم از خانواده معظم شهدا، فرماندهان در امور مهارت‌آموزی، سربازان نمونه سپاه امام صادق و منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر