شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۸۱۷
جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۰

فکرشهر: بازرس کل استان بوشهر گفت: خودرو‌های به فروش رفته در مزایده اخیر حداکثر تا ۱۰ روز آینده از گمرکات استان بوشهر ترخیص می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسحاق شهبازی در دیدار کارکنان سازمان بازرسی استان بوشهر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری مزایده خودرو‌های موجود در گمرکات استان بوشهر، بیان کرد: در مزایده سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی از ۸۶۱ دستگاه خودرو، ۸۵۹ خودرو آن به فروش رفت که ارزش مالی آن ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تمامی گلوگاه‌های فساد در دستگاه‌ها شناسایی شده است، افزود: فساد در اداره‌ها و دستگاه‌ها و شرکت‌هاسازمان یافته نیست و بخشی از فساد به علت جهل به قانون، ناآشنایی با وظایف و توجه نکردن به شایسته سالاری در انتصابات است.

به گفته بازرس کل استان بوشهر، برای جلوگیری از خطا و تخلف، کارشناسان سازمان بازرسی در تمام مناقصات و مزایده‌های دستگاه‌های اجرایی حضور دارند تا در صورت بروز مشکل تذکرات لازم ارائه شود.

وی با اشاره به کشف موارد تخلف و تشکیل پرونده‌های فساد، بیان کرد: در یکی از شهرداری‌های مراکز شهرستان‌های استان در مجموع برای ۱۴ نفر از اعضای سابق و فعلی شورا و شهرداران کیفرخواست صادر شده است.

شهبازی افزود: تخلفات در این پرونده شامل اختلاس، رشوه، تضییع اموال دولتی و دخالت در معاملات دولتی است، که پرونده به دادگاه بدوی ارسال شده است.

وی تخلف در گمرکات استان بوشهر را از دیگر موارد دانست و با اشاره به صدور احکام صادره از سوی دستگاه قضا در زمینه تخلف در ۲ گمرک استان بوشهر، افزود: ۵ نفر در یکی از گمرکات هر کدام به ۳ سال و ۷ ماه حبس محکوم شدند.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: همچنین در یکی دیگر گمرک‌های استان علیه یکی از کارمندان به جرم قاچاق کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شده است.

وی از تشکیل پرونده تخلف دخالت در معاملات دولتی خبر داد و بیان کرد: در یکی از دستگاه‌های اجرایی پرونده تخلف دخالت در معاملات دولتی تشکیل و فرد متخلف به یک سال انفصال از خدمت و ۴ ماه حبس محکوم شد.

شهبازی به افزایش اعتبارات ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار گرفته که نسبت به سال گذشته که ۸۰۰ میلیارد تومان بود، افزایش قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه این اعتبارات تا پایان سال به بیش از ۷ هزار تا ۸ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد، افزود: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در هزینه کرد این اعتبارات باید بر اساس قانون اقدام کنند تا از بروز تخلف پیشگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر