يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۳۰۶
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینه در سال گذشته ۱۵ هزار تن مواد مخدر کشف و ضبط شد، گفت: در همین راستا ۲۳ باند عمده مواد مخدر در استان منهدم شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، اکبر پورات در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وظایف مختلفی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به عهده دارد که در این چند سال با همکاری همه‌ی دستگاه‌های مرتبط اقدامات ارزشمندی در استان بوشهر صورت پذیرفته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در حوزه‌ی طرح‌های پاکسازی در استان بوشهر تاکنون ۷۴۳ طرح مختلف اجرا شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۵ هزار تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان، اداره اطلاعات و فرماندهی مرزبانی استان کشف و ضبط شده است.

پورات بیان کرد: در همین راستا ۲۳ باند عمده مواد مخدر در استان منهدم شده و اقدامات مؤثر دیگری در این حوزه انجام گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اذعان کرد: در خصوص پیشگیری از اعتیاد و ساماندهی معتادین در بازده زمانی سال جاری ۳۱۱ نفر از معتادین متجاهر در مراکز تبصره‌ی ۲ ماده‌ی ۱۶ استان پذیرش و دوره‌ی درمان سپری کردند که این روند همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص عملکرد کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: اکنون ۴۹ سازمان مردم نهاد در حوزه تخصصی اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت می‌کنند و کارگاه‌های مختلفی نیز در بخش آموزش و پیشگیری از اعتیاد برای بهبود یافتگان و همچنین کارگاه‌های مهارت‌آموزی برای خانواده‌های آسیب دیده ناشی از مواد مخدر توسط سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شده است.

پورات گفت: کمک هزینه‌های مختلف و تسهیلات اشتغال‌زایی به بهبودیافتگان به میزان ۷۵۰ میلیون تومان برای ۷۵ نفر توسط سازمان بهزیستی استان پرداخت شده و در کنار آن خدمات درمانی رایگان و کمک هزینه تحصیلی ارائه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر