جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۲۲۰
سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک بهله شاه بوف توسط دوست‌داران محیط زیست به نقاهتگاه محیط زیست بوشهر تحویل داده شد.

به گزارش فکرشهر، فرهاد قلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک بهله شاه بوف اوراسیایی که به علت چیده شدن شاه پرها توسط افراد ناآگاه امکان پرواز و بازگشت به طبیعت را نداشت، توسط یکی از دوستداران طبیعت از اعضای انجمن طبیعت سعدآباد برای نگهداری و تیمار تا زمان امکان رهاسازی به نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر تحویل داده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: شاه‌پرها از مهمترین پرهای پرندگان در انتهای بال هستند که پرنده جهت پرواز به آنها نیاز دارد.

دامپزشک محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: گونه ذکر شده پس از طی یک دوره پر ریزی و رویش طبیعی مجدد شاه پرها آماده بازگشت به طبیعت می‌شود. شاه بوف اوراسیایی بزرگترین گونه جغد با طول ۶۰ تا ۷۰ سانتیمتر و ۲ برابر جغد گوش دراز است.

اسماعیلی اضافه کرد: این پرنده دارای گوش‌پرهای مشخص و رنگ سینه زرد مایل به قهوه‌ای با لکه‌های پررنگ است و به طور کلی جغدها پرندگانی شب فعال هستند و عمده فعالیت این گونه اولین ساعات پس از غروب آفتاب و آخرین ساعات شب پیش از طلوع آفتاب است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شاه بوف در رده کمترین نگرانی جهت انقراض قرار دارد ولی در سال‌های اخیر جمعیت آن در کشور به طور جدی کاهش پیدا کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر