پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۱۲۷۰۸۵
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای طرح ملی کاشت حلزون شنوایی در کشور، خدمات مرتبط با کاشت حلزون شنوایی رایگان می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد یزدان‌پناه عصر شنبه در نشست مشترک با نمایندگان سازمان بهزیستی استان بوشهر اظهار داشت: غربالگری و شناسایی نوزادان کم‌شنوا در استان توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان بهزیستی با همکاری معاونت درمان اجرا می‌شود.

وی گفت: یکی از الزامات اجرای طرح ملی کاشت حلزون شنوایی هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی درون‌سازمانی و بین بخشی است که فرایندهای این موضوع در نشست‌های مشترک با سازمان بهزیستی مورد بازبینی قرار گرفت.

ایجاد مراکز توان‌بخشی شنوایی کودک و خانواده

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه یکی از ملزومات دستیابی به استانداردهای عالی خدمت، توسعه بخش‌های درمانی و تجهیزات پزشکی به‌روز است تصریح کرد: بر همین اساس، با همکاری سازمان بهزیستی و معاونت بهداشتی، ایجاد مراکز توان‌بخشی شنوایی کودک و خانواده و تأمین تجهیزات غربالگری شنوایی استاندارد در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص کم‌شنوایی در بدو تولد عنوان کرد: برای نوزادان متولدشده با مشکل شنوایی تا قبل از ۹ ماهگی درمان‌هایی غیر از کاشت حلزون شنوایی انجام می‌شود و در صورت عدم پاسخ کودک به این درمان‌ها کاشت حلزون صورت می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر انجام صحیح و کامل فرآیند غربالگری تا مراحل تشخیص و درمان خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری بیشتر با معاونت بهداشتی دانشگاه نظارت بر پایگاه‌های غربالگری شنوایی استان بیشتر و مؤثرتر خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر