دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۴۲۵
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ با تاکید بر فراهم کردن زمینه دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان به کتابخانه‌ها گفت: شرکت‌های نفت و پتروشیمی مستقر درجزیره خارگ نیز از حرکت‌های فرهنگی حمایت کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدرضا دشتی زاده بعد از ظهر چهار شنبه در نشست با رئیس کتابخانه جزیره خارگ اظهار داشت: کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی به شمار می‌رود و این زبان گویای تمدن بشری با بازگو کردن راز و رمز پیشرفت جوامع انسانی در دوره‌های مختلف، نقش بی‌بدیلی را در ارتقای توسعه فرهنگی این جزیره کهن می‌تواند ایفا کند.

وی افزود: زیربنای فرهنگ هر منطقه و جامعه‌ای توسعه فرهنگی آن است و زیربنای توسعه فرهنگی نیز با کتاب‌خوانی میسر می‌شود.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: شایسته است آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی زمینه دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان را به کتابخانه‌های عمومی فراهم کنند و شرکت‌های نفت و پتروشیمی مستقر در این جزیره نیز از حرکت‌های فرهنگی حمایت کنند.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: در جزیره خارگ نیازمند راه اندازی یک کتاب فروشی غنی به صورت ثابت هستیم.

فعال‌سازی انجمن‌ها

رئیس کتابخانه های جزیره خارگ در این نشست اظهار داشت: در بحث کتاب و کتابخوانی در جزیره خارگ با همکاری نهادهای فرهنگی اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته است.

شکرالله پری غنچه افزود: به زودی با همکاری اداره آموزش و پرورش خارگ انجمن‌های نمایش، شعر و ادب و سرود راه اندازی خواهد شد.

رئیس کتابخانه های جزیره خارگ تصریح کرد: ظرفیتی ایجاد کرده‌ایم که تمامی دانش آموزان خارگی به صورت رایگان عضو کتابخانه این جزیره شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر