شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۴۶۵
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۹

فکرشهر: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: ۹۳ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند ، که از این تعداد ۸۳درصد روستاها، دارای ۲ اپراتور همراه اول و ایرانسل هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، علی سملیان سه‌شنبه ۲۲ آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۹۹ درصد از جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر، به پوشش خدمات ارتباطی (صوت) مجهز هستند. که از این تعداد، ۹۰ درصد از روستاها، دارای ۲ اپراتور همراه اول و ایرانسل هستند.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد از جمعیت استان بوشهر در روستاها ساکن هستند و دسترسی به شبکه تلفن همراه برای ۹۹ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می تواند سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود. ICT در روستا منجر به توانمندسازی درابعاد گوناگونی چون آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می شود. 

سملیان هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقاط محروم و روستایی و همچنین پوشش مناسب نقاط جاده ای اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر