پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۰۴۵
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: لایحه تشکیل دادگاه دریایی پس از طی فرایند لازم در قوه قضاییه به دولت ارسال شده که پس از تصویب در دولت اکنون در نوبت رسیدگی در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رضوی خسروشاهی در نشست بررسی مسائل حقوقی حوزه دریایی در بندر بوشهر افزود: این لایحه در صورت تایید از سوی مجلس شورای اسلامی به عنوان یک کار درازمدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: در این زمینه پیگیری شده تا در صورت تصویب لایحه تشکیل دادگاه دریایی این مهم بتواند مسائل و مشکلات و موضوعات حقوقی حوزه دریا را برطرف کند.
 
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ارتباط با زمین‌های استحصالی از دریا برای طرح‌های عمرانی نیز حکم صریحی پیش بینی نشده که باید نظام حقوقی آن به‌خوبی مشخص شود.
 
وی عنوان کرد: برای زمین‌های یاد شده باید تهیه سند انجام شود که در این موضوع بندر بوشهر یکی از بنادر پیشرو به شمار می‎‌رود.
 
خسروشاهی گفت: آیین نامه‌ای نیز در امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری دفتر حقوقی معاونت دریایی تدوین می‌شود که مشکلات قانونی این حوزه در متن آیین نامه پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر