شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۰۸۲
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

فکرشهر: فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف بیش از ۲۰۰ میلیارد کالای قاچاق در شهرستان‌های کنگان و دیر در اجرای طرح رعد ۱۰ در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سرهنگ یدالله شرفی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در امر مقابله و مبارزه با کالای قاچاق، بیان کرد: در همین راستا و در اجرای طرح رعد ۱۰، دریابانان استان در شهرستان‌های کنگان و دیر با اشراف اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان مبنی بر حمل کالای قاچاق در چندین شناور و احتمال تخلیه غیر مجاز آگاه شده و بررسی ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان استان در چند عملیات جداگانه موفق به توقیف ۳ فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق شدند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ادامه داد: در بررسی شناور‌های توقیف شده انواع کالای قاچاق از جمله تعداد دوهزار و ۱۰۰ ثوب انواع پوشاک، ۱۵ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی، هشت هزار و ۱۵۸ عدد لوازم آرایشی، بیش از ۱۹ هزار عدد لوازم جانبی موبایل، ۱۰ دستگاه کولر اسپلیت، ۷ هزار قلم انواع لوازم آشپزخانه، دوهزار و ۷۵۰ متر پارچه، ۴۲۰ تخته پتو و صد‌ها اقلام دیگر کشف شد.

به گفته وی برآورد ارزش کالای کشف شده برابر نظریه کارشناسان حدود ۲۰۳ میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ شرفی تاکید کرد: دریابانان با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر آب‌های ساحلی استان و کنترل دقیق شناور‌های تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق به کشور جلوگیری و عرصه را بر قاچاقچیان، مجرمان و افراد سودجو تنگ می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر