جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۴۱۳
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: کتاب "تاریخ لباس در بوشهر" با پژوهش و قلم الهه غریب‌زاده منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، این کتاب، تاریخ لباس این حوزه را در همه محله‌های این شهر بندری و تصویر سازی در تمام مدل‌ها و طراحی و دوخت لباس بوشهری و اسناد و مدارک مربوط به آن را به طور کامل بیان کرده است.

کتاب تاریخ لباس در بوشهر توسط انتشارات ارشدان به چاپ رسیده و دکتر سید جعفر حمیدی بر آن مقدمه نوشته است.

نویسنده کتاب تاریخ لباس در بوشهر گفت: تاریخچه لباس در این استان بسیار غنی است و مردم این دیار پوشش مخصوص به خود و در عین حال ساده داشته‌اند.

الهه غریب زاده روز چهارشنبه با انتقاد از بی توجهی به این پیشینه لباس در استان بوشهر، گفت: هدف و دغدغه من از رونمایی کتاب در موزه پوشاک سلطنتی کاخ سعد آباد و اهدای یک دست لباس به این موزه است که لباس بوشهری به عنوان لباس قومیتی مطرح شود و دیگر بوشهری‌ها با پوشش هیچ یک از قومیت‌های هشت گانه وارد رویدادها نشوند.

وی افزود: این نوشته حاوی اولین واژه نامه تخصصی لباس و آلبوم عکس خانواده‌های اصیل چهل و چهار محل بوشهراست و تحولات تاریخی حوزه تصویر را در این زمینه توضیح می‌دهد.

غریب زاده اضافه کرد: در این اثر طراحی فرهنگی، هنری و ارائه لباس بوشهر در جشنواره‌ها، آسیب‌شناسی شده است.

نویسنده این کتاب یاداور شد: سال ۹۸ نخستین "لباس سنتی بوشهر گنجینه ای در دست فراموشی" به عنوان نخستین اثر درباره لباس این استان منتشر و با حضور دکتر کتایون وحدت و پروفسور ایرج نبی پور و داورانی از دانشگاه‌های تهران و خلیج فارس، به نقد و بررسی گذاشته شد.

غریب زاده ادامه داد: این اثر اصلاحیه‌ای نداشت بلکه با پژوهش‌های بسیار طی چهار سال تکمیل شد و اثر تازه‌ای با عنوان "تاریخ لباس در بوشهر" شکل گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر