دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۵۷۰
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷

فکرشهر: ۲ قطعه بزرگراهی استان بوشهر در کنگان و تنگستان که بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر روز جمعه در آیین افتتاح این قطعه‌های بزرگراهی گفت: با توجه به توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور در این کریدور و با توجه به قطب اقتصادی استان‌های جنوبی، نقش عمده در درآمد کشور، حفظ ایمنی این نوار ساحلی ضرورتی انکار ناپذیر است.

سید محمود دستغیبی افزود: تکمیل این بزرگراه می‌تواند در تسهیل و برقراری ترافیک ایمن بین صنایع و بنادر جنوب کشور، توسعه گردشگری، کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند.

وی ادامه داد: در راستای تکمیل این کریدور در جنوب استان بوشهر پروژه احداث بزرگراه کنگان دوراهک به طول ۱۳.۵ کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان که ارزش آن امروز به ۸۵۰ میلیارد تومان می‌رسد، بهره‌برداری شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: در قالب این قطعه بزرگراهی ۵۷ پل کوچک، ۲ تقاطع غیر همسطح و ۲ خط رفت و برگشت احداث شده و عرض آن ۲۴.۶ متر است.

وی گفت: برای احداث این قطعه مواصلاتی یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۵۷۲هزار متر مکعب خاکریزی، ۷۲ هزار متر مکعب زر اساس و ۶۳ هزار متر مکعب اساس و ۱۲۰ هزار تن آسفالت انجام شده است.

همزمان با افتتاح این قطعه در شهرستان کنگان، به صورت ویدئوکنفرانسی قطعه بزرگراهی باند دوم محور اهرم برازجان نیز از سوی وزیر راه و شهرسازی افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در ارتباط با این محور مواصلاتی گفت: محور اهرم برازجان به طول ۱۱ کیلومتر با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریالی با ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی یادآور شد: این پروژه‌های راه با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص ) اجرا شده است.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به موازات نوار ساحل جنوب کشور، از بندر پسا بندر در جنوب شرق کشور شروع شده و تا شلمچه در جنوب غربی کشور ادامه دارد؛ این پروژه به طول یکهزار و ۸۵۰ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر