سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: توسعه فرهنگ حاکمیت قانون و و عدالت محوری، در گرو تحقق فرهنگ دینی در جامعه است.\r\n
کد خبر: ۱۳۶۹
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲

فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: توسعه فرهنگ حاکمیت قانون و و عدالت محوری، در گرو تحقق فرهنگ دینی در جامعه است.
به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا حیدر بحرانی روز چهارشنبه درآیین معارفه نخستین معاون فرهنگی دادگستری استان بوشهر افزود: فرهنگ نقش بنیادی و اساسی درتعالی پیشرفت جامعه دارد و به هر میزان نسبت به این مقوله غفلت شود اثرات منفی آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد نمود پرنگ تری خواهد داشت.

وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب نیز با اهتمامی که به مقوله فرهنگی همواره داشته اند شعار امسال را به موضوع فرهنگ و اقتصاد اختصاص داد زیرا این دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: اقتصاد یک نقش تحول گرا برای پیشرفت است و فرهنگ نیز در صورت تقویت نقش ایمن سازی را برجلوگیری از نگرش های انحرافی دارد.

وی گفت: درصورتی که فرهنگ و اقتصاد به شکل صحیح برنامه ریزی و اجرایی شوند جامعه متمدن رقم می خورد.

بحرانی با اشاره به وجود تاسیسات بزرگ اقتصادی در استان بوشهر افزود: کار فرهنگی نه تنها برای تعالی دستگاه قضا اثر گذار است بل که برای کلیت جامعه و امنیت سرمایه گذاری نیز نقش زیربنایی دارد.

وی گفت: پشتیبانی از حقوق اجتماعی و فردی ، دفاع از آزادی های مشروع و رسیدگی به تظلم خواهی نیاز به فرهنگ دارد که برای اجرای آن آداب خاصی که برگرفته از فرهنگ اسلامی است باید در بین افراد نهادینه شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر یادآورشد: ارتقای فرهنگ سازمانی مهمترین شاخصی است که با اجرای آن نظارت درونی افراد برای بهبود امور شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: تقویت اعتماد عمومی نیز از دیگر کارکردهای فرهنگی است که با آگاهی مردم نسبت به مسایل قضایی و حقوقی در جامعه بیشتر خواهد شد.

بحرانی گفت: دستاوردهای فرهنگی در ابعاد مختلف به امنیت قضایی منجر خواهد شد تا مردم بدون دغدغه وارد دستگاه قضا شوند و از حقوق خود دفاع کنند.

وی افزود: رویکرد نظم مداری، شهروندی مداری و دانش محوری از مقوله هایی است که در فرهنگ نهفته است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر یادآورشد: با ایجاد معاونت فرهنگی در قوه قضاییه ماموریت های دستگاه قضا با شرایط بهتری اجرایی خواهد شد.

معاون جدید فرهنگی دادگستری استان بوشهر نیز گفت: هرچند این معاونت به طور رسمی از امروز در این دادگستری تشکیل شده است اما فعالیت های فرهنگی با رویکرد دینی و مذهبی در گذشته نیز در محاکم قضایی این استان اجرا شده است.

حجت الاسلام الله داد ثاتیان نژاد افزود: نخستین همایش ملی فرهنگی در هفته جاری در پایتخت انرژی کشور عسلویه استان بوشهر برگزار خواهد شد. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر