دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۱۱۶
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: مدیرکل غله استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم در ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان گفت: تاکنون ۳۶ هزار تن گندم از مزارع دیم استان بوشهر برداشت شده و تحویل مراکز خرید شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، جمال زارعی دوشنبه ۴ اردیبهشت افزود: اکنون برداشت گندم در مزارع دیم استان بوشهر در اراضی کشاورزی کاکی، شنبه، آبدان، دیر، شبانکاره و مناطقی از شهرستان‌های تنگستان، بوشهر و دشتستان آغاز شده است.

وی مشارکت ۷۰۰ دستگاه کمباین در برداشت گندم از مزارع استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: برداشت گندم از مزارع آبی با توجه به رطوبت بالا در محصول گندم قدری دیرتر آغاز می‌شود.

مدیرکل غله استان بوشهر پیش بینی تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول گندم در مزارع استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای خرید محصول گندم‌کاران استان بوشهر ۱۴ مرکز شامل ۹ مرکز مباشر، ۲ واحد ملکی و ۳ کارخانه آرد در نقاط مختلف استان بوشهر تعیین شده است.

زارعی بیان کرد: اوج برداشت و تحول گندم به انبارهای یاد شده بین ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت است.

به گزارش اینسا و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان بوشهر، وی به برداشت دانه روغنی کلزا پرداخت و اضافه کرد: تاکنون ۹ تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان بوشهر برداشت و تحول مراکز خرید شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر