شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۹۵۲
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: مدیر آب و فاضلاب گناوه گفت: شبکه فاضلاب یکی از خیابان‌های پرتردد این شهر که تاکنون چندین بار فرونشست کرده بود، برای نخستین بار به روش ترانشه باز اصلاح شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالعزیز عبدالهی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انجام نشدن به موقع اصلاحات مورد نیاز در شبکه، منجر به احتمال وقوع حوادث ناخواسته و غیرقابل پیش‌بینی، بروز نشت‌ها و یا پس‌زدگی فاضلاب در سطح وسیع می شود که خسارت مالی و جانی غیرقابل جبران دربر دارد.

وی افزود: درپی فرو نشست حاشیه منهول فاضلاب در خیابان تختی سه راهی ثبت احوال، بازسازی این نقطه بنابر نتایج و گزارش ویدئومتری توسط کارشناسان، به صورت اصولی و به روش ترانشه باز به طول ۱۰ متر با احداث یک باب حوضچه فاضلاب موفقیت آمیز انجام شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب گناوه بیان کرد: یکی از روش‌های بسیار موثر و کارآمد در اجرای شبکه فاضلاب در مواقعی که جنس زمین ریزشی و سست بوده و تراز سطح آب‌های زیرزمینی بالاتر از عمق کارگذاری فاضلاب رو است، روش پیش زهکشی است.

وی افزود: از روش‌های متداول در این شیوه استفاده از چاه‌هایی در طرفین ترانشه است که به وسیله آن نسبت به پمپاژ آب به خارج زمین اقدام می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب گناوه تعداد اشتراک فاضلاب را در این شهر ۸۰ هزارنفری، ۱۴ هزار و ۲۰۰ مشترک اعلام کرد.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه از بنادر تجاری و گردشگری استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر