شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۳۳۰
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار رونق تولید را در پی دارد.‌‌‌‌‌‌‌‌

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در نشست با تشکل‌های دانشجویی استان بوشهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی نظامی مردمی و مبتنی بر رای، نظر و مقاومت مردم است.
 
 وی افزود: نظام جمهوری اسلامی نظامی مردم‌سالار است که با تکیه بر قدرت مردم همه را عقب می‌زند و راه خود را باز می‌کند بنابراین مشارکت مردم در عرصه انتخابات نمادی از حمایت مردم از انقلاب اسلامی است.
 
 استاندار بوشهر اظهار داشت: در شرایطی که دشمن به دنبال ضعیف جلوه دادن روح مردمی انقلاب اسلامی است؛ باید تلاش کرد در این دوره از انتخابات بیشترین مشارکت از سوی مردم به ثبت برسد.
 
 محمدی زاده اضافه کرد: جوان گرایی یک اکسیر، انرژی بی‌نظیر، شتاب دهنده و پیشران است و به طور یقین همانطور که جوانان نسل اول این مملکت را در اوایل انقلاب حفظ کردند جوانان امروز نیز می‌توانند این مملکت را پیش ببرند.
 
 وی تاکید کرد: آنچه امروز لازم است اعتماد به توان و قدرت جوانان ایران زمین است همانطور که در ابتدای انقلاب به این قشر از جامعه اعتماد شد و انقلاب به پیروزی رسید.
 
 محمدی‌زاده ادامه داد: توجه به جوانان و اعتماد به توان آنان از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم است و در همین ارتباط امروز در واگذاری مسئولیت‌ها به توان و نیروی جوانان اعتماد شده است.
 
 وی با اشاره به اینکه واگذاری مسئولیت به جوانان تنها در حد شعار نیست گفت: دولت سیزدهم افتخار می‌کند که در استان بوشهر از جوانان در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها استفاده کرده است.
 
 وی یادآور شد: مصوبه ۵۰ درصدی استخدام نیرو در نفت، گاز و پتروشیمی از جمله مصوبه‌هایی است که تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد آن در استان اجرایی شد که با تلاش‌های انجام گرفته امروز این مصوبه بار دیگر زنده شده است.
 
 محمدی‌زاده ادامه داد: امروز وزیر نفت، شرکت ملی نفت، گاز و پتروشیمی‌ها مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال نیرو‌های بومی را قبول دارند و برگزاری آزمون استخدامی در دانشگاه خلیج فارس و جذب سهمیه استخدامی ۸۵۴ نفر نیرو در مقطع کارشناسی به بالا برای مجتمع گازی پارس جنوبی در استان بوشهر و شهرستان‌های پارسیان، مهر و لامرد نمونه‌ای از تلاش انجام شده برای رفع مشکل اشتغال جوانان این استان است.
 
وی اضافه کرد: برای نخستین بار محل آزمون و مصاحبه استخدامی صنایع در دانشگاه خلیج فارس (بوشهر) برگزار می‌شود.
 
 محمدی‌زاده با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب دانش آموختگان دانشگاهی در استان بوشهر گفت: جذب ۵۰۰ نیروی جدید که ۳۵۸ نفر برای دانشگاه علوم پزشکی و یکصد نفر برای سایر ادارات دولتی از جمله برنامه‌های استان بوشهر است که آزمون آن‌ها طی ۲ ماه آینده برگزار می‌شود.
 
 استاندار بوشهر با اشاره به مصوبات سفر اول و دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر افزود: با توجه به آسیب‌های محیطی صنعت نفت و گاز برای جبران این آسیب‌ها باید از این صنایع کمک گرفت.
 
 محمدی‌زاده افزود: در گذشته کمک‌های صنایع از محل مسئولیت‌های اجتماعی التماسی بود، اما سال گذشته با تلاش‌های انجام شده یک هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان از این محل به استان کمک شده است.
 
 وی ادامه داد: امروز از ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر دور دوم رئیس جمهور بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت و گاز و پتروشیمی است که باید طی ۲ سال و نیم آینده این اعتبار وارد استان و صرف پروژه‌های اساسی استان شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر