جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۱۳۹
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار موالید استان از ۱۴ هزار و ۵۵۱ تولد در سال ۱۴۰۰ با یک هزار کاهش در سال گذشته به ۱۳هزار و ۵۳۳ تولد رسیده است.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، دکتر قاسم برجویی فرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان باروری کلی در سال ۱۴۰۰ در استان بوشهر، ۱.۵۱ بوده در صورتی که این رقم در سال ۹۶ معادل ۲.۱۴ بوده است.

وی افزود: میزان موالید در کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۴۰ هزار نفر کمتر شده که این به مثابه کاهش ۴۰ هزار نفری جمعیت یک شهر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: آمارها بیانگر کاهش سال به سال موالید در کشور است، به‌طوری که اگر به بیمارستان‌ها مراجعه شود شاید روزانه فقط ۲ بچه متولد شده باشد.

وی با بیان اینکه ما در نرخ رشد جمعیت با سقوط آزاد مواجه هستیم، گفت: کاهش نرخ رشد جمعیت کشور طی ۲ دهه گذشته بی‌سابقه بوده این در حالی است که اروپا این کاهش را طی ۱۵۰ سال تجربه کرده است.

این مقام مسئول بهداشتی استان بوشهر با بیان اینکه ایران از نظر نرخ رشد جمعیت جایگاه ۲۵ را در منطقه دارد افزود: گرچه مسائل اقتصادی در موضوع فرزندآوری تأثیرگذار است؛ ولی در صورت سالمندی جمعیت، هزینه‌های اقتصادی که بر جامعه وارد می‌شود بسیار بیشتر از آوردن فرزند است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امیدواریم با اجرای قانون جوانی جمعیت در مسیر رشد قرار بگیریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر