پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۴۳۲۰۶
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: محیط بانان منطقه حفاظت شده الموت پس از مدت ها ۲ قلاده خرس قهوه ای که از گونه های درخظر انقراض به شمار می رود را مشاهده و از آنها تصویربرداری کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی طاهری افزود: این خرس های قهوه ای در ارتفاعات الموت شرقی که از زیستگاه های مهم طبیعی منطقه به شمار می رود، مشاهده شدند.

وی اضافه کرد: گزارش ها مردمی و مشاهدات محیط بانان از وجود خرس در منطقه حاکی از آن است که این منطقه مامن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای این گونه در کشور می باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه یادآور شد: زیست بوم منحصر به فرد و تنوع گیاهی در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه های جانوری نظیر پلنگ، بزکوهی، خرس قهوه ای و سایر جانداران فراهم نموده است که به جرات می توان گفت در کشور بی نظیر است.

به گزارش ایرنا، خرس های قهوه ای بزرگترین گوشتخواران زمین به شمار می روند، طول بدن این حیوان ممکن است به ۲ متر و وزن آنها هم نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم می رسد، سر پهن و پوزه کوتاه و گوش نسبتا کوچک و راست و گرد و چشمها نسبتا کوچک و گردن کوتاه و کلفت و دم کوتاه از ویژگی های ظاهری آنها به شمار می رود.

خرس های قهوه ای شب گرد هستند ولی برخی مواقع در روز نیز به گشت و گذار می پردازند.

رشته کوه های البرز و زاگرس و جنگل های شمال زیستگاه این خرس به شمار می رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر