جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۳۷۵
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با حرکت جهادی مسئولان برای ساخت مسکن، در زمان حاضر ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌ها و روستا‌های استان در حال ساخت است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر با حضور اعضا و مسئولان بازرسی و نظارت وزارت راه و شهرسازی، اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در  استان بوشهر را حاصل کار جهادی مسئولان استان دانست و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان در این طرح پای کار هستند.
 
وی اتحاد و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن را ستود و بیان کرد: ۸ هزار و ۲۳۵ واحد مسکونی در مرحله نخست و در مرحله بعد در هفته گذشته نیز عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار و ۱۰۰ مسکن در شهر‌های استان بوشهر آغاز شد.
 
استاندار بوشهر با  بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این واحد‌های مسکونی متفاوت است، اضافه کرد: ساخت یک‌هزار و ۳۳۳ واحد مسکونی به‌صورت خود مالک و ۱۷۰۰ واحد هم در بخش بافت فرسوده آغاز شده است.
 
وی از ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان با مشارکت کمیته امداد، بسیج سازندگی و خیران خبر داد و بیان کرد: در  روستا‌ها نیز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.
 
وی ساخت واحد‌های مسکونی ویژه کارکنان نیرو‌های مسلح را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: برای تسریع در ساخت واحد‌های مسکونی در استان بوشهر یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار زمین دولتی به محدوده شهر‌های استان افزوده می‌شود و در همین راستا تا کنون ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر‌ها الحاق شده است.
 
محمدی‌زاده واگذاری یک‌هزار قطعه زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت را یکی دیگر از طرح‌ها عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در هفته دولت ۶ هزار قطعه زمین مسکونی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر به جامعه هدف واگذار می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز روند ساخت مسکن در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ساخت مسکن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر شتاب بیشتری گرفته که امید می‌رود بر اساس برنامه تعیین شده تکمیل و افتتاح شود.
 
محمد هادی رستمیان با تأکید بر توجه به آورده اولیه متقاضیان ساخت مسکن، افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی باید متقاضیان نسبت‌به تأمین آورده و واریز آن اقدام کنند تا ساخت واحد‌های مسکونی تسریع یابد.
 
وی تأمین مسکن را یکی از برنامه‌های مهم و محوری دولت سیزدهم دانست و یادآور شد: استاندار بوشهر توجه ویژه‌ای به ساخت مسکن و تحویل زمین مسکونی به متقاضیان دارد و در این عرصه اقدامات مهم و موثری در استان انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر