جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۵۱۰۹
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: به نقل از رویترز، به دلیل شکست سیستم کامپیوتری که سفارشات قطعات خودرو را پردازش می‌کند شرکت موتور تویوتا با اختلال عظیمی در تولید خود مواجه شده است.

به گزارش فکرشهر از شفقنا، این موجب بسته شدن موقت 14 کارخانه مونتاژ در ژاپن شد. اگرچه دلیل مشخصی اعلام نشده است، شرکت اعلام کرده است که این موضوع به دلیل یک حمله سایبری نبوده است. این اتفاق پس از یک اختلال دیگر در سال گذشته رخ داد که به دلیل یک مشکل سایبری در یکی از تامین‌کنندگان تویوتا بود، و نگرانی‌ها را در مورد امنیت سایبری زنجیره تامین ژاپن افزایش داده است.

تأثیر از دست رفتن تولید یک روز می‌تواند قابل توجه باشد، به خصوص که تولید تویوتا در سال جاری در حال افزایش است. تولید داخلی تویوتا در ژاپن در نیمه اول سال 29 درصد افزایش یافته است. با توجه به میانگین قیمت فروش جهانی خودروی $26,384، تخمین زده می‌شود که از دست رفتن درآمد یک روز کامل تولید در 14 کارخانه حدود 356 میلیون دلار می‌باشد. شرکت هنوز اعلام نکرده است که چگونه آیا این خروجی از دست رفته را جبران می‌کند.

پس از تغییر اخیر در رهبری، که کوجی ساتو به عنوان مدیر عامل جایگزین آکیو تویودا شد، تویوتا با چالش‌های دیگری نیز مواجه شده است. این مشکلات شامل موارد شرم‌آوری مانند تقلب در آزمون‌های ایمنی در قسمت‌هایی از درب برخی از خودروهای کوچک و نمایش تصادفی داده‌های مشتری بیش از 2 میلیون دارنده تویوتا به دلیل یک خطا در سیستم ابری است. شرکت همچنین با چالش گسترده‌تری در زمینه انتقال به خودروهای الکتریکی در رقابت با پیشتاز EV ایالات متحده، تسلا، مواجه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر