جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۵۱۲۰
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: مدیر یک صفحه فضای مجازی که برگزارکننده تور‌های گردشگری خارجی مروج ابتذال است، از سوی پلیس فتا شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سردار حیدر سوسنی افزود: در پایش شبانه‌روزی فضای مجازی  پلیس فتا مدیر یک صفحه اینستاگرامی برگزارکننده تور‌های گردشگری خارجی مروج ابتذال را شناسایی کرد که متهم پس از تحقیق و حذف محتوا‌های مجرمانه از صفحه، به مرجع قضایی معرفی شد.

او ادامه داد: مدیر این صفحه اینستاگرامی با ده‌ها هزار دنبال کننده که مدیر دفتر خدمات هواپیمایی و جهانگردی در مرکز استان نیز بوده، به سفارش چند نفر ساکن کشور‌های حاشیه خلیج فارس به عنوان حامی مالی، تهیه بلیت، روادید و ملزومات دیگر برای مسافرت یک گروه موسیقی مبتذل خارجی از کشور آمریکا و یک خواننده ترک زبان را از کشور ترکیه به یکی از بنادر تجاری کشور همسایه برای برگزاری کنسرت برعهده داشته و همزمان با انجام تبلیغ در فضای مجازی، اقدام به برگزاری تور گردشگری در این قالب در کشور و اعزام مشتریان به کشور خارجی محل برگزاری این کنسرت موسیقی مبتذل کرده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: طبق مستندات گردآوری شده به دست کارشناسان پلیس فتا استان، مدیر دفتر خدمات سفر به جز برگزاری تور‌های مروج ابتذال، اقدامات متعدد مجرمانه‌ای در فضای مجازی داشته که با هماهنگی مرجع قضایی، وی احضار و تحقیقات اولیه انجام شد، و ضمن حذف محتوا‌های مجرمانه از صفحات تحت مدیریت او، برایش محدودیت موقت فعالیت صنفی نیز تا تکمیل شدن تحقیقات در نظر گرفته شد.

سردار سوسنی گفت: هم‌استانی‌ها اطمینان داشته باشند که پلیس فتا برای ایجاد امنیت و سالم‌سازی فضای مجازی و حضور امن کاربران قانونمدار، شبانه روزی اقدام‌های خود را دنبال خواهد کرد.

او همجنین به خانواده‌ها توصیه کرد بر فعالیت و نحوه حضور فرزندانشان در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک مجرمانه را با مراجعه به درگاه پلیس فتا به نشانی اینترنتی Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر