سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وقوع تندباد، رگبار باران و تگرگ دو روز اخیر در نقاط مختلف استان بوشهر موجب خسارت به محصولات کشاورزی به‌ویژه نخلستان‌ها و مزارع گوجه‌فرنگی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، بر اثر وقوع توفان شدید که بعدازظهر پنجشنبه اکثر نقاط استان بوشهر را فراگرفت و همراه با رگبار باران، تگرگ، گردوخاک بود خساراتی به بخش کشاورزی، تأسیسات شهری، زیربنایی و جمعیت دامی استان وارد شد.
کد خبر: ۱۴۵۹۰
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۲

فکرشهر: وقوع تندباد، رگبار باران و تگرگ دو روز اخیر در نقاط مختلف استان بوشهر موجب خسارت به محصولات کشاورزی به‌ویژه نخلستان‌ها و مزارع گوجه‌فرنگی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بر اثر وقوع توفان شدید که بعدازظهر پنجشنبه اکثر نقاط استان بوشهر را فراگرفت و همراه با رگبار باران، تگرگ، گردوخاک بود خساراتی به بخش کشاورزی، تأسیسات شهری، زیربنایی و جمعیت دامی استان وارد شد.

\n\n

با وجود اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد جوی و اخطاریه‌های مدیریت بحران استان بوشهر، اما این طوفان و تندباد موجب خسارت به بخش کشاورزی و تأسیسات زیربنایی شهری و روستایی شد.

\n\n

خسارت به مزارع کشاورزی دیر

\n\n

براثر توفان و تگرگ روز پنجشنبه هفته گذشته 1500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دیر در بخش‌های مرکزی، آبدان و بردخون به‌طور 100 درصد در مرحله نشاء و 8 واحد گلخانه تا 30 درصد دچار خسارت شدند.

\n\n

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر بیشترین خسارت را مربوط به روستای سجادیه از توابع بخش بردخون عنوان کرد و بیان داشت: براساس بررسی‌های اولیه میدانی و کارشناسی از گلخانه‌ها و مزارع گوجه‌فرنگی در سطح شهرستان دیر، خسارت وارد شده به بخش کشاورزی 25 میلیارد ریال است.

\n\n

عیسی محمددوست خسارت‌های وارد شده را مربوط به زمین‌های کشاورزی، تأسیسات و گلخانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده به زمین‌های کشاورزی و تأسیسات آن‌ها در سه بخش مرکزی، آبدان و بردخون 20 میلیارد ریال و همچنین خسارت به  8 واحد گلخانه نیز 5 میلیارد ریال برآورد شده است.

\n\n

قطعی برق در نقاط مختلف شهرستان دشتی

\n\n

به دنبال وقوع تندباد شدید در استان، برق نقاط بسیاری از استان بوشهر از جمله شهرستان دشتی قطع شد.

\n\n

بر اساس این گزارش طوفان و گردوخاک موجب قطع ارتباط  تلفن‌های همراه در برخی از نقاط شهرستان دشتی شد که با تدابیر اندیشیده شده این مشکل برطرف شد.

\n\n

در روستای باغان دشتی نیز وقوع تگرگ گزارش شد که موجب خساراتی به بخش کشاورزی این منطقه شده و نیروهای امدادی و عملیاتی برای بررسی موضوع راهی باغان شدند.

\n\n

تدابیر مدیریت بحران استان بوشهر برای مقابله با توفان و تگرگ

\n\n

مدیریت بحران استان بوشهر پیش از وقوع این تندباد در اطلاعیه‌های مختلف از وقوع توفان شدید در استان خبر داده بود و وضعیت جوی استان از عصر پنجشنبه با توفان شدید همراه با رگبار باران و تگرگ همراه شد.

\n\n

به دنبال این وضعیت جوی گزارش‌های اولیه از شهرها و بخش‌های مختلف به مدیریت بحران استان واصل شد و مدیریت بحران استان نیز بلافاصله گزارش‌ها را به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد.

\n\n

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در این‌ ارتباط گفت: بر اثر این توفان شدید که سرعت آن 85 کیلومتر در ساعت برآورد شده است، خساراتی به ثمرات نخیلات در شهرستان دشتستان به‌ویژه آبپخش، محصولات گوجه‌فرنگی در کاکی، شنبه و طسوج وارد شد، ضمن اینکه گزارش‌هایی هم از تلفات دامی در نقاط مختلف استان داشتیم.

\n\n

قاسم قائدی بیان کرد: همچنین براثر وضعیت نامساعد جوی که در استان رخ داد، در بسیاری از نقاط استان با قطعی برق مواجه شدیم ضمن اینکه برق ایستگاه‌های پمپاژ خط کوثر در شبانکاره و کاکی نیز قطع شد اما با تلاش نیروهای امدادی مدیریت بحران برق این مشکل حل شد.

\n\n

وی همچنین اظهار داشت: به دنبال این حوادث، نشست اضطراری کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران در آبپخش برگزار و مقرر شد فرمانداری‌ها حداکثر 4 روز پس از وقوع این حوادث، بازدیدهای فنی از نقاط حادثه‌دیده انجام دهند و برآورد خسارت خود را به مدیریت بحران استان ارسال کنند تا پس از بررسی خسارت وارده به بخش‌های مختلف مشخص شود، پس از مشخص شدن میزان خسارات، فرم‌های خسارت را به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال خواهیم کرد.

\n\n

*فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر