جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد: لوایح ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی بوشهر، مهران و اردبیل در این کمیسیون تصویب شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، رحیم زارع در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در روز یکشنبه گفت: در جلسه هفته گذشته گزارش جامع دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد درباره ایجاد سه منطقه آزاد پیشنهادی مطرح و در جلسه این هفته کمیسیون نیز به آن رای مثبت داده شد.
کد خبر: ۱۵۱۲۸
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۹

فکرشهر: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد: لوایح ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی بوشهر، مهران و اردبیل در این کمیسیون تصویب شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رحیم زارع در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در روز یکشنبه گفت: در جلسه هفته گذشته گزارش جامع دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد درباره ایجاد سه منطقه آزاد پیشنهادی مطرح و در جلسه این هفته کمیسیون نیز به آن رای مثبت داده شد.

\n\n

این لایحه باید در کمیسیون های اصلی و فرعی دیگر مجلس نیز بررسی شده تا سپس در خصوص ارائه آن به صحن علنی مجلس و رای گیری از نمایندگان تصمیم گیری شود.

\n\n

موضوع تاسیس منطقه آزاد بوشهر به عنوان یکی از مطالبه های دیرینه مردم استان، نهایتا در دولت یازدهم شتاب بیشتری گرفت و در شهریورماه پارسال به تصویب هیات دولت رسید، ولی ارسال لایحه آن به مجلس با حاشیه هایی همراه شد.

\n\n

با این حال پس از کش و قوس های زیاد و در پی اعلام موضوع از سوی رییس جمهور در سفر دی ماه سال گذشته اش به بوشهر، این لایحه در اسفندماه 93 به مجلس ارسال شد.

\n\n

پس از اعلام وصول لایحه منطقه آزاد بوشهر در اوایل امسال توسط هیات رییسه مجلس، جهت بررسی به کمیسیون های اصلی و فرعی مجلس محول گردید، اما عدم تعیین محدوده دقیق آن باعث شد تا این لایحه در مسیری دست اندازی قرار گرفته و در کمیسیون های اقتصادی و صنایع مجلس مسکوت گذاشته شود.

\n\n

این همان انتقادی بود که سال گذشته برخی از کارشناسان استان مطرح کرده و عقیده داشتند مدیریت استان باید نسبت به اعلام محدوده منطقه آزاد اقدام کند، وگرنه تصویب آن در مجلس با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

\n\n

مردادماه امسال بود که استاندار بوشهر ر نشست خبری به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: منطقه آزاد بوشهر نقشه دارد و محدوده مشخص شده ولی قرار نیست که نقشه را فعلا در اختیار همه قرار دهیم و چنین چیزی مرسوم نیست.

\n\n

سالاری با بیان اینکه محدوده منطقه آزاد بوشهر در تملک دولت است و زمین‌های شوره‌زار است که کسی نمی‌تواند ادعای تملک آنها را داشته باشد، ادامه داد: برای رفع ایراد وارده، نقشه جانمایی منطقه آزاد بدون مهر هیات دولت که نیاز به لایجه جدید باشد به مجلس ارسال شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر