سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اقدامات آبی در ارم و بوشکان؛
فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: دو دشت ارم و بوشکان از دشت های مهم منابع آبی شهرستان می باشد که موضوع ساماندهی و حفاظت از منابع آب آن با تدابیر و راهکارهای پیش بینی شده بطور جدی در دستور کار قرار گرفت...
کد خبر: ۱۵۱۷۳
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: دو دشت ارم و بوشکان از دشت های مهم منابع آبی شهرستان می باشد که موضوع ساماندهی و حفاظت از منابع آب آن با تدابیر و راهکارهای پیش بینی شده بطور جدی در دستور کار قرار گرفت.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دشتستان افزود: شهرستان دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهربه شمار می رود و تولیدات کشاورزی این شهرستان تاثیر بسزایی در اقتصاد مملکت دارد.

\n\n

وی بیان داشت: یکی از موضوعاتی که همواره در این برهه زمانی مورد تاکید است استفاده صحیح و درست از منابع آب با توجه به شرایط بحرانی آب در سطح استان وشهرستان دشتستان می باشد.

\n\n

زارع تصریح کرد: از دشت های مهم آبی که به عنوان دشت هایی ممنوعه در حوزه منابع آبی در شهرستان دشتستان معرفی شده ، دشت بوشکان و ارم می باشد که محدودیت برداشت آب دارند.

\n\n

وی همچنین به پر کردن چاه های غیرمجاز در شهرستان با همکاری دستگاه های مرتبط با حوزه آب کشاورزی، امنیتی و قضایی تاکید کرد.

\n\n

فرماندار دشتستان بر اجرایی کردن و نصب کنتور هوشمند به عنوان یک طرح کلی وپایلوت در دشت دهرود تنگ ارم نیز تا پایان سال 94 تاکید کرد.

\n\n

زارع همچینن گفت: چاه های غیر مجازی که در اراضی ملی حفر شده اند نیز با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به لحاظ قانونی و قضایی مورد پیگیری قرار گیرد.

\n\n

وی اظهار داشت: امروز یکی از محدودیتهای ما در حوزه کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آبی افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی است.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، زارع افزود: برای سال آینده از قبل با فرآیندی تعریف شده و برنامه ریزی شده از طریق شوراهای اسلامی و شورای هماهنگی آب منطقه ای به کشاورزان میزان سطح زیر کشت و شرایط کشت اعلام شود.

\n\n

وی اضافه کرد: در مراحل بعدی این اقدام در صورت عدم رعایت موارد قانونی و مصوب از سوی کشاورز برخورد های قانونی صورت گیرد.

\n\n

وی همچنین گفت: جمع آوری خطوط انتقال آب در اراضی کشاورزی نیز بعداز انجام کشت و برداشت محصول انجام شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر