شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: 13 مرکز ترک اعتیاد میان مدت اقامتی با مجوز اداره کل بهزیستی در این استان فعالیت دارند .\n\nبه گزارش فکرشهر، حسین اسدی راد افزود : از اول سالجاری تاکنون هزار و 128 نفر به این مراکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می کنند.
کد خبر: ۱۵۳۳۱
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: 13 مرکز ترک اعتیاد میان مدت اقامتی با مجوز اداره کل بهزیستی در این استان فعالیت دارند .

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین اسدی راد افزود : از اول سالجاری تاکنون هزار و 128 نفر به این مراکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می کنند.

\n\n

وی با بیان اینکه پارسال دو هزار و 331 نفر در مراکز درمان اعتیاد درمان شدند تصریح کرد: مراکز ترک اعتیاد دارای یک پزشک به عنوان مسوول فنی، مددیار دوره دیده به عنوان مدیر داخلی و مددیار خانواده هستند که توانمند سازی و درمان مددجویان را دنبال می کنند.
\nاسدی راد در خصوص مراکز ترک اعتیاد بدون مجوز نیز اظهار کرد: یک سری مراکز فاقد مجوز در استان شناسایی شده که با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر تعدادی از این مراکز تعطیل و تعدادی نیز برای دریافت مجوز و استانداردهای لازم هدایت شدند.
\nوی اضافه کرد: تیم های نظارتی ویژه ای در مرکز و شهرستانهای استان بر مراکز ترک اعتیاد نظارت دارند.
\nاسدی راد گفت: بیشتر مراکز ترک اعتیاد در استان بوشهر در فضای استیجاری مستقرند و با توجه به اجاره بهای بالا این مراکز با محدودیت فضا روبه رو هستند.
\nوی خاطر نشان کرد : براساس قانون سازمانی 50 درصد هزینه درمان افرادی که در مراکز ترک اعتیاد میان مدت اقامتی بستری می شوند را بهزیستی پرداخت می کند و مابقی این هزینه را باید فرد پرداخت کند که در این بخش با مشکلاتی روبه رو هستیم.
\nمدیرکل بهزیستی استان بوشهرگفت: باتوجه به هزینه های بالا و توان پایین مددجویان در پرداخت هزینه ها، حضور خیرین برای کمک به این افراد ضروری است.
\nاسدی راد افزود: براساس تفاهم نامه اداره کل بهزیستی و فنی و حرفه ای استان بوشهر افرادی که در مراکز ترک اعتیاد حضور دارند با هدف توانمند سازی، این افراد آموزشهای مهارتی و شغلی را فرا می گیرند.
\nوی بیان کرد: برهمین اساس پارسال 43 نفر از افرادی که در این مراکز مهارت های شغلی را فراگرفتند تسهیلات اشتغال به میزان 150 تا 300 میلیون ریال پرداخت شد.
\nاسدی راد افزود: امسال نیز تاکنون 69 پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغال آماده شده است.
\nوی اظهار کرد: ایجاد شغل مناسب و فضای متفاوت نسبت به گذشته برای مددجویانی که در مراکز ترک اعتیاد حضور دارند یکی از راههای پیشگیری از برگشت به اعتیاد است.
\nبه گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: اگر مردم از کمپی شکایت و یا پیشنهاداتی داشته باشند می توانند با بخش پاسخگویی به شکایتها و یا کمیسیون ماده 26 استانی بهزیستی مراجعه و شکایت کنند.
\nاسدی راد افزود: استان بوشهر هرچند از نظر اعتیاد جزو استانهای پرخطر نیست اما وجود یک نفر معتاد نیز برای یک منطقه سنگین است و باید کارهای پیشگیرانه لازم در این خصوص انجام شود.
\nوی برضرورت ارایه مهارت های زندگی و توانمند سازی جوانان در مدارس و دانشگاهها برای پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه تاکید کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر