جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: متأسفانه در برخی محله‌های استان ما شاهد این هستیم که چندین حسینیه و مسجد ساخته‌شده است که باید این امر بر اساس نیازهای عمومی صورت بگیرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان در گفت‌وگو با فارس، افزود: بقا انقلاب و نظام نیازمند تفکرات عاشورایی است و فکر و خط امام راحل و رهبری همان تفکر و سیره سید سالار شهیدان است.
کد خبر: ۱۵۹۱۷
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: متأسفانه در برخی محله‌های استان ما شاهد این هستیم که چندین حسینیه و مسجد ساخته‌شده است که باید این امر بر اساس نیازهای عمومی صورت بگیرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان در گفت‌وگو با فارس، افزود: بقا انقلاب و نظام نیازمند تفکرات عاشورایی است و فکر و خط امام راحل و رهبری همان تفکر و سیره سید سالار شهیدان است.

\n\n

وی شناسایی و حفظ موقوفات نیازمند تلاش بیشتر مجموعه اوقاف و همکاری همه مسئولان دانست و اظهار داشت: پیگیری و توسعه موقوفات، بهسازی امامزادگان و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی، ساخت‌وساز مساجد و نظارت بر آن‌ها از وظایف و اولویت‌های اداره اوقاف است.

\n\n

محمدیان گفت: در حال حاضر در استان بوشهر 7 شهرستان دارای اداره اوقاف و امور خیریه هستند و 3 شهرستان نیز به دلیل کمبود نیرو از این نعمت محروم‌اند.

\n\n

محمدیان بر لزوم احیای سنت وقف تأکید کرد و گفت: در حال حاضر در استان بوشهر 20 مدرسه وقفی،461 موقوفه بزرگ،398  بقعه و 278 امامزاده وجود دارد.

\n\n

وی بابیان اینکه باید آثار فردی و اجتماعی وقف در جامعه شناسانده شود و اداره اوقاف در جهت ترغیب مردم برای اجرای سنت وقف گام بلندی برداشته است، اظهار داشت: در سال گذشته از طریق اداره اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تعداد 90 نفر به مشهد مقدس و 8 نفر نیز به کربلای معلی اعزام‌شده‌اند.

\n\n

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با تأکید بر ممنوعیت ساخت‌وساز مسجد و حسینیه تا شعاع 1 کیلومتری حسینیه و مساجد دیگر اظهار داشت: متأسفانه در برخی محله‌های استان ما شاهد این هستیم که چندین حسینیه و مسجد ساخته‌شده است که باید این امربر اساس نیازهای عمومی صورت بگیرد.

\n\n

محمدیان بابیان اینکه موقوفات بسیاری وجود دارند که اگر نسبت به آبادانی و احیای آن‌ها اقدام شود، باورپذیری مردم نسبت به وقف تقویت خواهد شد، گفت: همه کارمندان اداره اوقاف از دولت حقوق دریافت می‌کنند و تمام درآمد بقاع صرف بقعه و کارهای فرهنگی و قرآنی آن‌ها خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر