دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
فکرشهر: موسسه زمین شناسی آمریکا از وقوع یک زلزله به قدرت 6/9 ریشتر ( مقیاس اموارج درونی زمین) در مناطقي از شيلي خبر داد.\n \nبه گزارش فکرشهر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه زمین شناسی امریکا اعلام کرد زلزله ای به قدرت شش و 9 دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر) منطقه ای در 400 کیلومتری شمال شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی را لرزاند.\n \nکانون این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین در شهر کوکیمبو و زمان وقوع آن ساعت 20 و 54 دقیقه به وقت محلی گزارش شده است.\n \nهنوز گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی دریافت نشده است.\n 
کد خبر: ۱۶۵۶۵
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳

فکرشهر: موسسه زمین شناسی آمریکا از وقوع یک زلزله به قدرت 6/9 ریشتر ( مقیاس اموارج درونی زمین) در مناطقي از شيلي خبر داد.
\n 
\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه زمین شناسی امریکا اعلام کرد زلزله ای به قدرت شش و 9 دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر) منطقه ای در 400 کیلومتری شمال شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی را لرزاند.
\n 
\nکانون این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین در شهر کوکیمبو و زمان وقوع آن ساعت 20 و 54 دقیقه به وقت محلی گزارش شده است.
\n 
\nهنوز گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی دریافت نشده است.
\n 
\nمرکز هشدارهای سونامی اقیانوس آرام نیز اعلام کرد وقوع این زمین لرزه خطر تسونامی در پی نداشته است.
\n 
\nبیست و شش مهرماه گذشته نیز  زلزله ای به قدرت 8.3 ریشتر ( مقیاس امواج درونی زمین) سواحل شیلی را به شدت لرزاند و علاوه بر کشته شدن 5 تن موجب وحشت شدید مردم شهرهای مختلف این کشور شد.
\n 
\nمقامات شیلی اعلام کرده بودند که به دنبال وقوع زلزله قدرتمند 8.3 ریشتری بیش از یک میلیون نفر از ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله تخلیه و به مکان های امن انتقال داده شدند.
\n 
\nدر پی این زمین لرزه دولت شیلی از ساکنان منطقه خواست نوار ساحلی را تخلیه کنند.
\n 
\nساکنان شهر بوینس آیرس پایتخت آرژانتین نیز این زمین لرزه را احساس کردند.
\n 
\nمرکز لرزه نگاری آمریکا اعلام کرده که مرکز این زمین لرزه در فاصله 169کیلومتری شمال "ولپریسو" بوده است.
\n 
\nمرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام احتمال وقوع امواج دریایی قوی ناشی از این زمین لرزه در سواحل شلیی و کشور همسایه اش پرو را در ساعات آینده داده بود.
\n 
\nاین زلزله در عمق 25 کیلومتری زمین رخ داد.
\n 
\nدقایقی بعد از این زلزله، چندین پس لرزه شدید با قدرت 6.3، 6.1، 5.8، 7 و 5.8ریشتر در این منطقه به وقوع پیوست.

\n\n

 

\n\n

منبع: میزان

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر